תושבים משכונת נאות פרס מתלוננים על כך שבחודשים האחרונים זינקו חשבונות המים שלהם, לטענתם, תאגיד המים מי כרמל הודיע להם כי הסיבה לכך היא הפרשי מדידה חריגים.
"קיבלתי הודעה מתאגיד המים שבקריאה האחרונה שבוצעה אצלנו ברחוב הזוהר נמדדו הפרשי מדידה חריגים של שני קוב בצריכה המשותפת לכל דייר", משתף תושב השכונה קובי סורג'ון, "זה קורה כבר כמה חודשים, ומבדיקה שעשיתי התברר שזה לא רק אצלנו אלא בכל השכונה. בדרך כלל הצריכה שלנו עומדת על כחצי קוב, ועכשיו היא שילשה את עצמה".
לדבריו, איש לא מבין את הסיבה: "אנחנו חושדים שזה בגלל הבנייה החדשה בשכונה, שייתכן שהם משתמשים במים שלנו וזה נופל על כולנו, אבל זה רק חשד ומישהו צריך לבדוק את זה, כי לא הגיוני שהחשבון שלנו קפץ בצורה כזו".
התושבים מציינים שמדובר בצריכה המשותפת של הבניין ולא בצריכה הפרטית. צריכה משותפת היא כמות המים שהמד הראשי של הבניין מדד ואשר מתחלקת שווה בשווה בין הדירים.
"מדובר בבעיה שכונתית ולא נקודתית", מוסיף תושב אחר, "אחרי שאחד מתושבי השכונה העלה את הנושא התברר לנו שזו תופעה רחבה שקיימת כבר כמה חודשים. יש תושבים שקיבלו חריגות לא הגיוניות שנעות בין 70 ל-100 קוב למשפחה. כמו שזה נראה, יש בעיה רצינית במונים ולחלופין בצנרת המרכזית בשכונה. זה אמור להדליק מנורה אדומה אצל מי כרמל, ולפני שהם שולחים לנו הודעות על חריגות שיבדקו את הנושא היטב, יצאו לשטח ויזכו אותנו בהתאם".
מתאגיד מי כרמל נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה הוכנסו לשימוש מערכות מדי מים חכמות קר"מ – קריאה מרחוק. מערכות חדשניות אלו נותנות דיווח לצרכן בזמן אמת על צריכת המים בנכסו ומאפשרים לצרכן לדעת בזמן אמת על צריכת מים שלו ולקבל התרעה בדבר צריכת מים רציפה בנכס מה שיכול להעיד על תקלה במערכת הפרטית והביתית. מדידת הקר"מ נחשבת לאמינה ביותר, ויתרונותיה הם קבלת חשבון מים מדויק, קבלת מידע דיגיטלי על צריכת המים לטובת שימוש מושכל וחסכוני במים, והחשוב ביותר – קבלת התראות לגבי צריכת מים מוגברת, זיהוי מוקדם של אפשרות לנזילות סמויות או גלויות בזמן אמת. כל צרכן שחושב שמערכת המדידה שלו איננה מודדת כשורה מוזמן ליצור קשר עם מי כרמל, והתאגיד יבצע בירור חשבון תקופתי בהתאם לכללי רשות המים. נדגיש כי משק המים פועל תחת הנחיות יסודיות המפרידות בין אחריות ספק המים העירוני (תאגיד) לתשתיות במקרקעין הציבוריים לבין אחריות הצרכן לתשתיות במקרקעין הפרטיים הנמצאים תחת אחריותו. חשוב לזכור כי בכתבה מוצגות פניות בשכונות שבהם מתגוררים צרכנים רבים במבנים בעלי מערכות תשתית פרטיות ומשותפות רבות, שייתכן ובהן יש גם שימוש לצרכים משותפים שונים".
אורית
אנחנו גרים בשער העליה וגם אצלנו אותו סיפור. כל הבניין, רב קומות, קיבלו מכתב כזה משהו מאוד מאוד חשוד
יוסי
זה גם בהדר. קבלנו הודעה על צריכה חריגה משותפת. זה בכל השכונה החשבונות קפצו. משהו פה מוזר.
רותם
אותו דבר בדיוק גם בקרית אליעזר בכל השכונה מדווחים על ״צריכה מוגברת חריגה במונים המשותפים״
זה השיטה שלהם והם גונבים ככה מיליונים!
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
זו בעיה, במונים החדשים.
רק שתהיה תביעה ייצוגית במיליונים הם יעשו משהו בעניין
מאיר
חייבים לתבוע יצוגית….זה קפץ פי 3 ללא סיבה
מילקי10
גם בחביבה רייק 48-58, קיבלו הדיירים, את אותה קריאה חריגה, ואין עם מי לדבר.
אייל
גם בכרמליה אותו סיפור בקיצור זה בכל חיפה שיטת מצליח שלהם בניצול התקנת מונים איך הם יממנו את עלות המונים החדשים יקפיצו לכולם את חשבונות המים.
שיטת מצליח.. להתארגן לתביעה ייצוגית נגד מי כרמל
ירוני
הונאה קלאסית של מי כרמל.
נמשכת כבר חמש עשרה שנה.
אם הדליפה הייתה אמיתית , 2 קוב לכל דירה… כל השכונה הייתה מים.
מעשה נוכלות סדרתי, עשו את כל הכרמל ועכשיו ירדו מההר. קורע. שעוד מאמינים להם
ירוירונמני
הונאה קלאסית של מי כרמל.
נמשכת כבר חמש עשרה שנה.
אם הדליפה הייתה אמיתית , 2 קוב לכל דירה… כל השכונה הייתה מים.
מעשה נוכלות סדרתי, עשו את כל הכרמל ועכשיו ירדו מההר. קורע. שעוד מאמינים להם
שקד
מאז הקמת תאגידי המים לכאורה כמענה להתנהלות העיריות, (כאשר נושא המים היה בחזקתן) נוצר מצב שחיובי המים לכל התושבים במדינה גדלו, ופעמים רבות הוסיפו התאגידים לקופתם כספים רבים באופן שגוי ואין מי שבודק או מבקר את התנהלותם הבזבזנית בכספי הציבור. זו ממש שערורייה !!! במדינה מתוקנת היה עושים צעד לאחור ומפרקים את התאגידים הללו. אבל אנחנו לא במדינה מתוקנת. אז מה הפלא שהם עושים מה שהם רוצים … בשכונת פרס הם פשוט שולחים הודעה אחת לחודשיים, ונותנים לעצמם לגיטימציה לחייב כמה שבא להם, בלי לבדוק אם החיוב תקין או את מקור הבעיה. אין דין ואין דיין. כדאי שוועד השכונה יעשה עם זה משהו