משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, בשיתוף עם חברת אלקטריאון וירלס, מקדמים מיזם ראשון מסוגו בישראל – כביש המאפשר טעינת רכב אלחוטית במהלך הנסיעה בתוואי המטרונית בחיפה.
הטכנולוגיה החדשנית פותחה על ידי אלקטריאון וירלס, שביחד עם חוצה ישראל תקים ותפעיל לראשונה בישראל כביש חשמלי לתחבורה ציבורית מהירה, הכולל אמצעים לטעינה אלחוטית סטטית ודינמית במסלולי המטרונית בחיפה ובקריות. בשלב הראשון תותקן הטכנולוגיה בחמש מטרוניות של חברת סופרבוס, שיוטענו באופן דינמי במקטעים של 1.6 ק"מ לאורך התוואי ובאופן סטטי בתחנות הקצה.
אלקטריאון תהיה אחראית על הקמתו של הפרויקט, על תפעולו ועל תחזוקתו למשך 12 חודשים תמורת 15.8 מיליון שקל עם אופציה להארכתה של ההתקשרות ולהרחבת היקפה ל-24 חודשים נוספים.
ממשרד התחבורה נמסר כי טעינה אלחוטית במהלך שעות פעילות הצי בעת הנסיעה ובעת עצירה בטרמינל תאפשר חיסכון ניכר בעלויות התפעול ובנוחות ההפעלה, ותתרום לשיפור השירות ולהגברת התדירות: "הטכנולוגיה החדשנית של אלקטריאון תאפשר בעתיד לצמצם את גודל הסוללה, ובכך להפחית את העומס על רשת החשמל ולהוזיל עלויות. כיום טעינת האוטובוסים מתבצעת בשעות הלילה או בעת עצירות ממושכות בטרמינל". כמו כן, פרויקט הטעינה האלחוטית יאפשר להאריך את טווח הנסיעה של האוטובוסים החשמליים, באמצעות טעינתם באופן אלחוטי תוך כדי תנועה, ובעת העצירה בתחנות הקצה.
שרת התחבורה מירי רגב: "הפרויקט מייצג שלושה ערכים מרכזיים של משרד התחבורה בראשותי – קידום תחבורה ציבורית מהירה, דגש על חדשנות טכנולוגית, ומעבר להנעה חשמלית ירוקה. כל אלה מתלכדים ביחד בפרויקט הנוכחי. אם הטכנולוגיה תוכח כאמינה, יעילה ומתאימה נפעל להטמיע אותה במערכות הסעת המונים נוספות ברחבי הארץ".
נועה
האוטובוסים של המטרונית נוסעים בנתיב נפרד אז למה לוקח כל כך הרבה זמן להגיע ממרכז חיפה לקריות זה 33 דקות זה לא הגיוני
יקה פדנט
מתי תפסק?האטימטת המונעת מאוטובוסים, להזכירם, כם הם תחבורה צבר
רית, להשתמש בנת"צ מטרונית בנקים לסחול עם שאר כלי הרכב ?