-->
כיכר פריז (צילום: בועז כהן)
כיכר פריז (צילום: בועז כהן)

אקט של מחאה: הצעה לשנות את שמה של כיכר פריז לכיכר ה-7 באוקטובר

סגן ראש העיר ישראל סביון פנה לראש העיר בהצעה לשנות את שם הכיכבר המיתולוגית בעיר התחתית לכיכר ה-7 באוקטובר לאור עמדותיה המדיניות של ממשלת צרפת כלפי ישראל במהלך מלחמת חרבות ברזל ועמדתה בנוגע ללחימה בלבנון. סביון: "זוהי העברת מסר ברור לעולם כי חיפה, כמו מדינת ישראל כולה, לא תעמוד מנגד לנוכח החלטות המעמידות בסכנה את ביטחוננו"

פורסם בתאריך: 25.10.24 10:26

סגן ראש העיר, יו"ר סיעת הגימלאים ישראל סביון, פנה לראש העיר יונה יהב בהצעה לשנות את שמה של כיכר פריז שבעיר התחתית לכיכר ה-7 באוקטובר. הצעד מגיע כמחאה על העמדות שהשמיע נשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך מלחמת חרבות ברזל ועל עמדותיה של צרפת בנוגע לפעולותיו של צה"ל בלבנון, כשרק לאחרונה איים מקרון באמברגו נשק על ישראל.

כיכר פריז הייתה מקום מסחרי שוקק בתקופת העות'מאנים והיא נקראה אז כיכר חמרה. כשנבנתה הכרמלית על ידי חברה צרפתית והוחלט כי תיבנה תחנה שלה בכיכר – החליטה העירייה בראשות ראש העיר המיתולוגי אבא חושי לשנות את שמה לכיכר פריז, גם לאור היחסים הידידותיים ששרו אז בין מדינת ישראל וצרפת. בשנת 2011 שוקמה הכיכר במסגרת תוכנית שיקום כוללת שהנהיגה העירייה בעיר התחתית.

במכתבו ליהב כתב סביון: "לאחרונה, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קיבל החלטה שערורייתית ומסוכנת, כשהכריז על כוונתו להטיל אמברגו נשק על מדינת ישראל. החלטה זו, שמגיעה דווקא מצדה של מדינה שנחשבה בעבר לאחת מידידותינו הקרובות ובעלות בריתנו הבולטות, מהווה לא רק פגיעה חמורה ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות, אלא גם איום ישיר על ביטחוננו הלאומי. היא שולחת מסר בעייתי לארגוני הטרור, דוגמת חמאס וחיזבאללה, אשר ממשיכים לאיים על יציבות האזור והביטחון של אזרחי ישראל".

"לכן", הוסיף וכתב סביון, "סיעת שדולת הגמלאים במועצת העיר בראשותי וחבר הסיעה פיני ווגמן ובהתייעצות עם יו״ר שדולת הגמלאים ומוקד הסיוע על שם שמואל גנץ ז״ל, מציעים להחליף את השם כיכר פריז בחיפה ל”כיכר 7 באוקטובר” – לזכר הקורבנות ולמען העברת מסר ברור לעולם כי חיפה, כמו מדינת ישראל כולה, לא תעמוד מנגד לנוכח החלטות המעמידות בסכנה את ביטחוננו".

עוד הציע סביון כי טקס חניכת הכיכר החדשה יתקיים ביום ראשון הקרוב, ה-27 לחודש בשעה 15:00 ויכלול דקת דומיה, את דברי ראש העיר, הסרת הלוט והנחת זר על-ידי ראש העיר. "אני בטוח שהטקס הזה יהדהד את המסר שלך ושל חיפה בכל מדינת ישראל ובעולם כולו", סיים סביון את מכתבו ליהב.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר