-->
ילד מנסה לפתוח את המקלט - ללא הצלחה
ילד מנסה לפתוח את המקלט - ללא הצלחה

האזעקה נשמעה, התושבים רצו למקלט – והוא נשאר סגור

כשנשמעה אתמול האזעקה בשל מטח הטילים הכבד מלבנון, תושבי רחוב צה"ל רצו אל המקלט הציבורי הקרוב לבתיהם - ונחרדו לגלות שהוא סגור. "אני בחודש תשיעי, ואני צריכה לרוץ למקלט, ואז לרוץ בחזרה הביתה כשכל הטילים והמיירטים עפים למעלה". עיריית חיפה בתגובה: "המקלט יישאר פתוח"

פורסם בתאריך: 9.10.24 15:20

ברחוב צה"ל 51 בקרית אליעזר קיים מקלט ציבורי שמשרת בזמן אזעקות את התושבים המתגוררים סמוך לו ואין להם מרחבים מוגנים. אתמול (שלישי) בשעה 12:14, כשנשמעה האזעקה הראשונה שהופעלה בשל מטח הטילים הכבד ששיגר חזבאללה, נמלטו תושבי השכונה אל המקלט ונחרדו לגלות שהוא סגור.

"באזעקה הראשונה רצנו למקלט, והוא היה סגור", מספרת יוליה, תושבת השכונה, "עוד כמה אנשים ניסו לפתוח אותו אבל לא הצליחו. נאלצנו לחזור הביתה, ואחר כך התקשרנו לעירייה אבל המוקדנית התווכחה איתנו וטענה שהוא פתוח. הסברנו לה שהמקלט סגור אבל פשוט לא היה עם מי לדבר. וזאת לא היתה הפעם הראשונה, אותו דבר קרה גם לפני שבועיים".

 

 

מה את עושה במקרה כזה כשאת מוצאת את עצמך מול מקלט סגור?

"נלחצנו מאוד. אני בהיריון בחודש תשיעי, ואני צריכה לרוץ למקלט, לראות שהוא סגור ואז לרוץ בחזרה הביתה כשכל הטילים והמיירטים עפים למעלה. נאלצנו לחזור לבניין שלנו ונשארנו בחדר מדרגות. הבעיה היא שחדר המדרגות שלנו פתוח, ולמטה יש בלוני גז. אלו שתי האופציות שלנו – או שם או שם".

בחודש פברואר הודיעה עיריית חיפה כי במקלטים הציבוריים בעיר יותקן מנגנון פתיחה מרחוק שיפתח את המקלטים הציבוריים בעת הישמע האזעקה. את יוליה זה לא מנחם. "ביקשתי מהעירייה שהם ישאירו את המקלטים פתוחים, וענו לי שזה בדיקה. בינינו – זה לא יקרה. מבחינתי, שפקח יבוא כל שעה ויעשה סיורים בשכונה ויבדוק את המקלטים. כנראה מנגנון הפתיחה שם נדפק, אבל זה לא מעניין אותי".

מעיריית חיפה נמסר: "המקלט יישאר פתוח".

 

המקלט ברחוב צה"ל 51

המקלט ברחוב צה"ל 51

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. שרית

    חוסר איכפתיות וחוסר אחיות כלפי הציבור.ימים כאלה לנהוג בצורצ של חוסר אחיות כלפי הציבוש סה פשט התנהגות מגעילה..מי שאחראי על המקלטים להעיף הביתה .

  2. בני

    איזה ביזיון של עיריית חיפה. חבורת כלומיניקים שמנים מנהלים את העיר הזאת.

  3. אזרחית מודאגת

    גם המקלט הציבורי בשדרות מוריה 12-14 חייב להשאר פתוח. וגם המיקלט מתחת לבית רוטשילד חייב להיות עם שילוט ופתוח לציבור הרחב…

  4. בבר

    מתאים לעיריית חיפה החפיפניקיות ,רק הפעם זה בחיי אדם,
    לא מופתע בכלל,
    קחו דוגמא ממוצקין כל המיקלטים פתוחים 24\שבע כבר שנה שלמה ומתוחזקים ונקיים,
    איכסא על העייריה הזו בחיפה,לא מתפקדת בכלום !

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר