-->
קיבוץ בארי (צילום: מיכה בריקמן)
קיבוץ בארי (צילום: מיכה בריקמן)

כך תציין מערכת החינוך את אירועי 7 באוקטובר

במסגרת יום הזיכרון יערכו בתי הספר טקסי זיכרון ואירועי הנצחה לזכרם של הנופלים, בדגש על בוגרי בתי הספר, ויעסקו בסיפורי הגבורה של מאות האזרחים ואנשי כוחות הביטחון שהקריבו את חייהם בהגנה על תושבי עוטף עזה

פורסם בתאריך: 1.10.24 11:21

מערכת החינוך תציין את יום הזיכרון הלאומי הראשון לאירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל ביום ראשון, 27 באוקטובר, כ"ה בתשרי. ממשרד החינוך נמסר כי מנהלי בתי הספר וגני הילדים יוכלו לציין את יום הזיכרון גם בתאריך הלועזי – 7 באוקטובר.

במסגרת יום הזיכרון יערכו בתי הספר טקסי זיכרון ואירועי הנצחה לזכרם של הנופלים, בדגש על בוגרי בתי הספר, ויעסקו בסיפורי הגבורה ועוז הרוח של מאות האזרחים ואנשי כוחות הביטחון, ובהם חברי כיתות הכוננות, שהקריבו את חייהם בהגנה על תושבי עוטף עזה. בתוך סיפורי הגבורה יינתן מקום מיוחד לסיפורו של אלחנן קלמנזון ז"ל, שחילץ יחד עם אחיו ואחיינו כ-100 מתושבי קיבוץ בארי. עוד יעסקו התלמידים בחשיבות של פדיון שבויים, במאמצים להשבת החטופים, בהתמודדות של החברה הישראלית עם השבר, עם התופת ועם החורבן, ובמעבר שלה ממשבר לתקומה.

משרד החינוך הקים לטובת צוותי החינוך אתר תוכן ייעודי, הכולל מגוון רחב של חומרי הוראה ולמידה על אירועי 7, באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. חומרי ההוראה כוללים שיעורים מקצועיים במגוון רחב של תחומי דעת, ובהם אזרחות, היסטוריה, ספרות, תנ"ך גאוגרפיה, מחשבת ישראל ותושב"ע.

 

 

לצד האתר הפיץ המשרד לבתי הספר תכנים מטעם מינהל חברה ונוער לאירועי זיכרון ולטקסי הנצחה לנופלים, והצעות לשירים ולטקסטים שמוקדשים לזכרם, ולמערכי שיעור לשעת חינוך. מערכי שיעור אלה עוסקים בהגברת המודעות לחשיבות של פדיון שבויים ולפעילות להשבת החטופים, ובתרומתן המשמעותית של הנשים הלוחמות ביום הטבח ובמלחמה. עוד עוסקים מערכי השיעור בפעילות ההתנדבותית שתרמה ללכידות החברה הישראלית ולחוסנו של העורף. כמו כן, אגף השירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד הפיץ לצוותי החינוך נהלים ועקרונות לניהול שיח עם התלמידים, אשר מותאמים לשלב ההתפתחותי של הילדים לרבות שיח בנושא החטופים והשבתם. לקראת יום הזיכרון יפיצו בתי הספר מכתבים להורים עם שורה של המלצות להתנהלות מול הילדים.

שר החינוך יואב קיש: "ב-7 באוקטובר טולטלה מדינה ישראל, וכך גם מערכת החינוך. תקופה זו הפגישה אותנו עם אחד מרגעי השפל שלנו כאומה, אך בד בבד גם חשפה אותנו לתעצומות הרוח והגבורה מסדר גודל תנ"כי הטמונה בנו. בחודש זה תציין מערכת החינוך שנה לשבר, למרות שאין יום שאירועים אילו אינם נוכחים בחיינו וחקוקים בזיכרוננו. בצד השבר נדבר במערכת החינוך על הגבורה ועל התקומה ממנו, על המאחד והמשותף בינינו וגם על המורכבות שאותה אנו מחויבים כעם לצלוח. אל לנו לשכוח – מערכת החינוך היא אחד ממאיצי השיקום החשובים שיש לחברה הישראלית, ובתוכה גדל דור התקומה והגבורה הבא. 'פה נחיה ופה ניצור' וביחד ננצח".

מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני: "למערכת החינוך יש חלק חשוב בתקומה של החברה הישראלית מהשבר הנורא שפקד אותה ב-7 באוקטובר ובהבניית הזיכרון של הדורות הבאים מאחד מהאירועים הקשים והמכוננים בתולדתנו כעם וכאומה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר