-->
רונן נודלמן (צילום: דוברות כללית)
רונן נודלמן (צילום: דוברות כללית)

בריאות ומסירות: מאחורי הקלעים של שנה מאתגרת

רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, מסכם שנה רוויה באתגרים ובמשימות למען הבטחת המשך רצף טיפולי עבור כ-800,000 מטופלים

פורסם בתאריך: 30.9.24 11:22

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. אותה ברכה מסורתית שאנו נוהגים לברך מדי ראש השנה מקבלת השנה משנה תוקף, זאת כמובן לאור המציאות המורכבת שבה מצויה מדינת ישראל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

רגע לפני שנציין את השנה העברית החדשה, זוהי הזדמנות לסכם את השנה שחלפה עבור מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית – הגדול מבין מחוזות הכללית – אשר ניצב בחזית, תרתי משמע, ובשגרה משרת נאמנה מאות אלפי מטופלים בכל קשת הגילים. בשנה החולפת סיפק המחוז מענה לאלפי מפונים שנאלצו על לא עוול בכפם לעזוב את ביתם, ולצד זאת המשיך להעניק שירותים במרפאות, כולל ביישובים סמוכי גדר, לרבות תחת אש או אזעקות.

"אחרי שצלחנו את תקופת הקורונה בצורה מעוררת השראה, השנה האחרונה היוותה מפגן כוח נוסף ליכולותיו של המחוז, תוך התמודדות יוצאת דופן עם עומסים בלתי רגילים ועם אתגרים שונים שעמדו לפתחנו", מכריז רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי, שמסכם שנה עמוסה באינספור אתגרים, "לכל מנהל יש שאיפות, בשנה רגילה, של צמיחה והתפתחות. השנה אני גאה לומר שהצלחנו לעמוד באתגר כפול ומכופל, לאור המציאות הביטחונית. סגרנו פערים רבים בכל הקשור במוכנות לשעת חירום, תוך כדי המשך פעילות מלאה של כל מרפאות המחוז, לרבות ביישובים שפונו. המשכנו לתת שירות לכ-800,000 מבוטחים ביותר מ-200 מרפאות ויחידות בכל רחבי המחוז. זוהי הגאווה הגדולה ביותר מבחינתנו – הזכות להמשיך ולהימצא עבור המטופלים שלנו בכל מקום, בשגרה ובחירום".

נודלמן מוסיף כי במחוז הצליחו להתמודד באופן מרשים עם מצוקת כוח אדם בשל שורה של עובדים שגויסו למען המאמץ המלחמתי או נאלצו לנהל את משק הבית לבדם בעת הימצאותו של בן הזוג במילואים: "העובדים שלנו במחוז הם ההשתקפות של תושבי מדינת ישראל. יש לנו עובדים שגויסו ולחילופין עובדות ועובדים שבני הזוג שלהם או ילדיהם נמצאים במילואים. הם נרתמו כבר מהרגע הראשון והוכיחו יכולות מדהימות. במקביל קיימנו עבורם פעילויות חוסן כדי לתת מענה רגשי לקשיים שעמם הם התמודדו, דרך תגבור מערך העובדים הסוציאליים וקיום סדנאות ופעילויות מגוונות".

 

 

מה תיקח מהשנה החולפת?

"לצד המלחמה והאתגרים שהיא טמנה בחובה המשכנו במגמת הפיתוח, דרך פתיחת מרפאות ושירותים חדשים בכל שכונה חדשה ברחבי המחוז. בחודש האחרון גזרנו סרטים במרפאות החדשות בנווה עתלית, בגבעת אלונים בקרית אתא ובגבעה ג' ברכסים. הצטיידנו במכשור רפואי מתקדם במרפאות ובמכונים השונים, כולל במכוני הרנטגן שלנו, רכשנו מכשור ממוגרפיה מתקדם שמאפשר ביצוע ביופסיות במידת הצורך והוספנו טכנולוגיות חדשות במרכזים הגדולים לרפואה יועצת. זוהי משימה חשובה שנמשיך להשקיע בה את מירב המשאבים. זה מתווסף לתחום החדשנות והמחקר, שאותו מוביל בהצלחה ד"ר מיכאל האוזר – רופא משפחה וממונה החדשנות והמחקר במחוז. אנו נחושים להטמיע הליכי חדשנות שמתבצעים יד ביד עם גורמים שונים, כולל תאגידים עירוניים וחברות הזנק, שהולכים עמנו כברת דרך משמעותית. עדות משמעותית להצלחה שלנו היא תעודת ההצטיינות שקיבל המחוז ממנכ"ל הכללית על ההישגים המרשימים שהוא הציג במהלך שנת 2023 ועל היותו המוביל בכל היעדים האסטרטגיים של הכללית מבין כל המחוזות. בנוסף, בתוצאות סקר חוויית העבודה שביצענו לאחרונה הודגמו ציונים גבוהים במיוחד מצד העובדים בנושא הזדהות ארגונית ושביעות הרצון מהעבודה בכללית".

תשפ"ה כבר ניצבת מעבר לפינה. מה תרצה לאחל ללקוחות ולעובדי המחוז?

"השנה החדשה היא הזדמנות מצוינת להכיר תודה לכל עובדי המחוז המסורים שנרתמים לכל משימה ומגיעים מדי בוקר לעבודה עם ברק בעיניים. כפי שראינו השנה, לעתים הם עשו זאת תוך סיכון עצמי. אני נפעם בכל פעם מחדש מתעצומות הנפש שהם מפגינים. בשמי ובשם כל לקוחות המחוז, אנו מודים להם מקרב לב. בנימה אישית, אני מאחל לכל העובדים והמטופלים שלנו שנה טובה ומתוקה, שנה שבה נהיה כולנו מאוחדים, שנה שבה כל החטופות והחטופים יחזרו הביתה בשלום ביחד עם חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. שנדע לצאת חזקים ומחוזקים מהתקופה המורכבת שעוברת עלינו".

 

ד"ר שלומי בן משה מטפל בתושבי ערב אל-ערמשה (צילום: דוברות כללית)

ד"ר שלומי בן משה מטפל בתושבי ערב אל-ערמשה (צילום: דוברות כללית)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר