-->
הפצצה של צה"ל בלבנון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הפצצה של צה"ל בלבנון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ראשי ערים באזור נגד הפסקת האש: "העולם צבוע"

אלי דוקורסקי: "נתניהו, זה לא הזמן לעצור, אל תאכזב את תושבי הצפון" @ ציקי אבישר: "קשה לי להאמין שראש הממשלה יחזור בו מהתחייבותו להכריע את האויב" @ רועי לוי: "לא יודע אם ייווצר עוד חלון הזדמנויות כזה" @ היחיד שתומך בהפסקת אש: יונה יהב

פורסם בתאריך: 26.9.24 10:33

הפסקת האש עם חזבאללה, שאמורה להיכנס לתוקפה בשעות הקרובות למשך 21 יום, מסעירה את ראשי הערים במטרופולין חיפה.

לפי המתווה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון, ההפוגה תימשך כמה שבועות, ובמקביל גם חמאס יודיע כי הוא מניח את נשקו באופן זמני, ואילו כוחות צה"ל יישארו בזמן ההפוגה ברצועת עזה, ובלבנון תימנע כניסה קרקעית.

ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לא לעצור. בפוסט בטוויטר כתב דוקורסקי: "11 חודשים הצפון מותקף, יישובים ננטשו ונהרסו, חיילים ואזרחים נהרגו, והעולם הנאור לא לחץ על הפסקת אש. כעת, כאשר ישראל כותשת את ארגון הטרור חזבאללה, קם העולם ולוחץ על הפסקת אש שתעצור את חיסול יכולות ארגון הטרור ואת החזרת התושבים לצפון. נתניהו, זה לא הזמן לעצור, אל תאכזב את תושבי הצפון".

 

 

ראש העיר קרית מוצקין ציקי אבישר מסר: "קשה לי להאמין שראש הממשלה יחזור בו מהתחייבותו להכריע את האויב הלבנוני. ללא הכרעה צבאית ברורה, אני כראש עיר בצפון הארץ יודע שהדברים הבאים יקרו – תושבי הצפון לא יחזרו לביתם וימשיכו להיות פליטים בארצם; תלמידי המועצה אזורית מטה אשר שמתארחים אצלנו כבר כמעט שנה ימשיכו להישאר כאן; וכל מה שישראל עשתה פה בשנה האחרונה יהיה לא יותר מסבב לחימה אחד ארוך, שלאחריו יינתן לטרור הערבי אורך נשימה לשוב ולהתעצם לקראת סבב הבא".

ראש העיר נשר רועי לוי: "אני חושב שהעורף במוכנות כמו שהוא לא היה אי פעם, ואם יש הזדמנות מבחינת העורף לצאת ולהכריע את החזבאללה – זו ההזדמנות. אנשים דרוכים, מוכנים ונשמעים להנחיות, ואני לא יודע אם ייווצר עוד חלון הזדמנויות כזה מבחינת העורף. לגבי החזית קטונתי מלנתח. מבחינת העורף אני בעד המשך הלחימה. הפסקת אש כרגע לא תייצר את הביטחון לתושבי הצפון לחזור לבתיהם, ובנוגע לאזור שלנו – לשנות את המציאות הביטחונית של חיים תחת איום תמידי".

ראש העיר קרית ים דוד אבן צור: "הייתי הראשון שחזה את התנהלותו של העולם הצבוע. הערכתי שהעולם יתערב וינסה להגיע להסדר. הסברתי שככל שצה"ל יעשה וינחית מכה קשה על חזבאללה, כך גם העולם ינסה ללחוץ עליהם להסדר. אם זה נכון ותהיה הפסקת אש, זה מוכיח שרק באמצעות הפעלת לחץ צבאי מגיעים לתוצאות מדיניות".

ראש העיר היחיד באזור שתומך בהפסקת אש הוא יונה יהב. "הפסקת אש בתנאי שנתחיל להחזיר את התושבים ולבנות את היישובים, בדגש על החזרת תושבי הצפון ועל השקעה ממשלתית בפריפריה ממטרופולין חיפה וצפונה. להתחיל להכניס בנאים ולהתחיל לבנות בלי שאף אחד מפריע. אני בעד הפסקת אש מכיוון שאני לא רואה תכלית למלחמה הזו. העולם דורש מאיתנו, ואנחנו צריכים לנצל עוד את הזמן לפני הבחירות בארצות הברית".

ואילו ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ לא תופס צד: "התמונה המלאה נמצאת בידי ממשלת ישראל ואני מקבל כל צעד שיתקבל על ידי מקבלי ההחלטות. החשוב ביותר שמירה על ביטחון אזרחי ישראל והחזרת תושבי הצפון לבתיהם".

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. אורן

    יונה יהב זה יהודי עם כפייה על הראש, חי בסרט, עוד מעט בקבר מה אכפת לו שנמשיך לחיות תחת איומים. העיקר חיפה והדו קיום הכאילו דו קיום שאותו קונים על ידי מינוי ערבים שונאי ישראל לקואליציה מיליון משרות בעירייה לערבים וייבוא מתמיד של ערבים מהגליל ומהמשולש לחיפה. יונה יהב מחבל!

  2. אורן

    יונה יהב יכל להפוך את חיפה לפנינה, אבל יהירות ומוח של שמאלן מונעים ממנו לתפקד כי הוא אוהב ערבים כמו את הילדים שלו. שמאלנות זו התאבדות של העם היהודי

  3. יהב דואג כרגיל רק לנתב"ג + טיסותיו..

    יונה יהב תומך כי יש לו טיסה בחגים לארצות הברית והוא לא רוצה את נתב"ג סגור
    ראש עיר מההזויים שהיו אי פעם בתקופת מלחמה במקום הכרעה נקבל עוד טילים בכל סבב הבא
    משקמים את חאמס וחזבאללה שוב, זה יביא יאוש – מאות אלפים יעזבו את הצפון והדרום, כנראה גם את ישראל

  4. יהב דואג כרגיל רק לנתב"ג + טיסותיו.. די מספיק כמה נחזור לסבבים והפסקות אש??? עד שישראל תיכבש והם יצליחו?

    יונה יהב תומך כי יש לו טיסה בחגים לארצות הברית והוא לא רוצה את נתב"ג סגור
    ראש עיר מההזויים שהיו אי פעם בתקופת מלחמה במקום הכרעה נקבל עוד טילים בכל סבב הבא
    משקמים את חאמס וחזבאללה שוב, זה יביא יאוש – מאות אלפים יעזבו את הצפון והדרום, כנראה גם את ישראל

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר