-->
הפצצה בלבנון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הפצצה בלבנון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

הערכות: הפסקת אש עם חזבאללה – תוך שעות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון פרסמו הצהרה משותפת שבה הם קראו להפסקת אש של 21 יום. לפי המתווה של השניים, במקביל להפוגה יודיע גם חמאס כי הוא מניח את נשקו באופן זמני, כוחות צה"ל יישארו ברצועת עזה, ובלבנון תימנע כניסה קרקעית

פורסם בתאריך: 26.9.24 09:26

גוברות ההערכות כי בשעות הקרובות תיכנס לתוקפה הפסקת אש בין ישראל לחזבאללה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון פרסמו הצהרה משותפת שבה הם קראו להפסקת אש של 21 יום.

בהצהרה, שפורסמה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בטיסה לניו יורק לקראת נאומו באו"ם, נכתב: "הגיע הזמן להסכם בגבול בין ישראל ללבנון, שיבטיח את החזרתם אל בתיהם ואת ביטחונם. חילופי האש מאז 7 באוקטובר, ובמיוחד בשבועים האחרונים, מאיימים על אזרחים ומסלימים את הסכסוך בגבול. בעקבות כך, אנחנו עובדים בימים האחרונים כדי להביא להפסקת אש זמנית שתיתן לדיפלומטיה הזדמנות להצליח למנוע הסלמה נוספת בגבול"..

 

 

עוד נכתב בהצהרה, אשר נתמכת על ידי 11 מדינות והאיחוד האירופי, כי "המצב הפך להיות בלתי נסבל מאז 8 באוקטובר בין לבנון לישראל, והסיכון להסלמה הפך בלתי מתקבל על הדעת. לאף אחד אין אינטרס בהסלמה כזו, לא לאנשים בישראל ולא לאלו בלבנון".

בהצהרה קראו ביידן ומקרון ל"הפסקת אש של 21 יום, שתוכל לאפשר לסיים את הסכסוך ואת ההסלמה בדרך דיפלומטית, על בסיס החלטה 1701 של האו"ם והחלטה 2735 שנוגעת בהפסקת האש ברצועת עזה". השניים הודיעו שהם יתמכו במאמצים דיפלומטיים להביא להסכם בין הצדדים בתקופת הזמן המוצעת להפסקת האש על מנת "לסיים את המשבר הזה אחת ולתמיד".

לפי המתווה שמציעים ביידן ומקרון, ההפוגה תימשך כמה שבועות, ובמקביל גם חמאס יודיע כי הוא מניח את נשקו באופן זמני. כוחות צה"ל יישארו בזמן ההפוגה ברצועת עזה, ובלבנון תימנע כניסה קרקעית.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. חיפאי

    נתניהו שוב מחזק את הטרור כמו שמימן את חמאס בעבור שקט כשבשקט תכנן את ה-7/10

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר