-->
הבית החם של חב"ד בשער עלייה
הבית החם של חב"ד בשער עלייה

פיקוד העורף לא אישר לקיים אירוע אריזת חבילות לנזקקים

בשל ההנחיות שמגבילות התקהלויות הודיע פיקוד העורף לחב"ד כי לא אושר לקיים אירוע אריזה של סלי מזון לקראת ראש השנה, שתוכנן להתקיים היום בשער עלייה. רב חב"ד בחיפה יהודה גינצבורג: "כואב הלב. יש עכשיו 500 משפחות שלא יקבלו אריזות מזון ולא יודעות אם יהיה להן אוכל לחג"

פורסם בתאריך: 23.9.24 14:11

כבר 21 שנה מפעילה תנועת חב"ד בית חם בבניין קולנוע נוף המיתולוגי בשכונת שער עלייה. מדי יום מגיעים למקום כ-150 נזקקים, קשישים וניצולי שואה שזוכים בארוחה חמה, ולקראת החגים מספק המקום כ-1,000 סלי מזון למשפחות מיעוטות יכולת.

היום (שני) אמור היה להתקיים בבית החם אירוע אריזה של סלי מזון לקראת ראש השנה. מתנדבים מנמל חיפה ומוועד ההורים היישובי כבר גויסו, המוצרים המיועדים לחבילות כבר הגיעו, אך למגינת לבם של רב חב"ד בחיפה יהודה גינצבורג ומנהל הפרויקט מנדי ליפשיץ, פיקוד העורף הודיע להם אתמול כי קיום האירוע אינו מאושר בשל הנחיות פיקוד העורף אשר מגבילות התקהלויות.

הרב גינצבורג: "פעמיים בשנה אנחנו מחלקים 1,000 חבילות למשפחות – לפני ראש השנה ופסח – שני ארגזים לכל משפחה, כלומר 500 משפחות. האירוע כבר תוכנן עם משטרת חיפה, עם נמל חיפה ועם ועד ההורים היישובי שעוזרים לנו באריזה ובמשלוח. ואתמול הודיעו לנו מפיקוד העורף שהם לא מאשרים לנו את קיום האירוע כי אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים מחוץ למבנה".

 

 

לדבריו, המצרכים היבשים יכולים לחכות, "אבל לא בטוח שהפירות והירקות יחזיקו מעמד. אתמול בלילה הודענו למשפחות שהן לא יקבלו את החבילות היום. כואב הלב, ואני מקווה שאולי מחר הכל ישתנה. אם נבין שזה לא יכול לקרות, נפעיל את המתנדבים הפרטיים שלנו שיארזו את החבילות, ונראה איך אפשר לשנע אותן. יש עכשיו 500 משפחות שלא יקבלו אריזות מזון ולא יודעות אם יהיה להן אוכל לראש השנה. זו אכזבה נוראית. אלה לא משפחות שיכולות להגיד 'לא נורא, נזמין מרמי לוי', זה האוכל שלהן. אנחנו לא רוצים להגיע לרגע האחרון".

גינצבורג טוען כי מניעת ההתכנסות לאריזת חבילות יוצרת בעיה לוגיסטית: "אנחנו פועלים עם מתנדבים שמביאים את החבילות עד הבית. מי רוצה היום לצאת עם אוטו מהבית ולהסתובב ברחובות עם ארגזים, כשהוא לא יודע אם בעוד חצי דקה תישמע אזעקה? אף אחד לא רוצה להתנדב לשנע. אז גם אם נארוז את החבילות, איך נעביר 1,000 ארגזים למשפחות?".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. ש

    מדינה עלובה. מיליארדים לחרדים ויש משפחות שנזקקות לסלי מזון. זהו תפקידה של המדינה לא של מתנדבים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר