-->
מגדל אשכול באוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
מגדל אשכול באוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

בית המשפט ביטל את הבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטה

לאחר שסטודנטים מאוניברסיטת חיפה פנו לבית המשפט המחוזי בבקשה למתן סעדים ארעיים נגד אגודת הסטודנטים, קבע השופט אחסאן כנעאן כי נפלו פגמים באשר להליך הגשת המועמדות ולפרסום קיומן של הבחירות, והוציא צו מניעה לקיום הבחירות שאמורות היו להתקיים מחר

פורסם בתאריך: 17.9.24 11:40

בית המשפט המחוזי פסק על ביטול הבחירות לאגודת הסטודנטים שאמורות היו להתקיים מחר (רביעי).

בפני בית המשפט עמדו שתי בקשות למתן סעדים ארעיים נגד אגודת הסטודנטים בנוגע לבחירות. מהבקשות, שהוגשו על ידי מספר סטודנטים ואוחדו, עלו טענות לפגמים באשר להליך הגשת המועמדות ולפרסום קיומן של הבחירות. לאחר שמיעת הצדדים הוציא השופט אחסאן כנעאן צו מניעה לקיום הבחירות מחר.

"בבואי לבחון אם האגודה פגעה לכאורה בזכויות המבקשים, אני מוצא כי יש להשיב על שאלה זו בחיוב. בתיק קיימות ראיות טובות לפגיעה זו", כתב השופט כנעאן. באשר לתצהירים שצורפו לבקשה ומפרטים את אירועי היום האחרון להגשת המועמדות להיבחר, ציין השופט כי "עולה תמונה שלפיה ביום האחרון להגשת המועמדות חלו עיכובים משמעותיים, לא מוסברים ולא מוצדקים בהגשת הבקשות, שתוצאתם היא חסימת האפשרות מהמבקשים להגיש בקשות".

 

 

השופט כנעאן הוסיף כי "לאחר שנוכחתי כי היתה פגיעה חמורה בזכותם של המבקשים להיבחר ולא התאפשר להם להגיש מועמדות על אף שהגיעו למשרדי הוועדה (ועדת הבחירות של האגודה; ב"כ) בזמן, זאת מטעמים הקשורים באגודה, יש לתת למבקשים סעד זמני האוסר על המשיבות לקיים את הבחירות ביום 18 בספטמבר. ככל שייקבע מועד חדש, יהיה על המשיבות לקיים מחדש את הוראות תקנון הבחירות בדבר פרסום רשימת הבוחרים, מתן הודעה נאותה על מועד להגשת מועמדות ומתן הודעה נאותה על מועד הבחירות".

בית המשפט פסק על תשלום הוצאות משפט בסך 8,000 שקל שאותם ישלמו אגודת הסטודנטים וועדת הבחירות בכל אחת מהבקשות, קרי 16,000 שקל.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר