-->
טלי צים מאירמן מקבלת את אות ההוקרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
טלי צים מאירמן מקבלת את אות ההוקרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

האחות מכרמל שהצילה פגים במלחמה קיבלה אות הוקרה

סיפורה טלי צים מאירמן, שהצילה במהלך המלחמה באמצעות חלב אם תינוקות שרק נולדו, זיכה אותה באות הוקרה מטעם החברה הישראלית לאיכות ברפואה. צים מאירמן: "זו זכות ענקית עבורי לעזור לתינוקות הקטנים ולאמהות בשעתן הקשה, ואני מודה לכולם על הזכות הזאת"

פורסם בתאריך: 17.9.24 10:12

מתוך אינספור סיפורי הגבורה שסופרו בכנס השנתי לאיכות ברפואה בנושא איכות בשגרת חירום, בלט במיוחד סיפורה של טלי צים מאירמן, אחות בפגייה של המרכז הרפואי כרמל, שזיכה אותה באות הוקרה.

צים מאירמן עובדת כבר 25 שנה כאחות בפגייה וכיועצת הנקה בכירה בכרמל. מאז פרוץ המלחמה היא מתנדבת בבנק החלב הארצי בצוות הפסטור, ובמהלך השנה האחרונה היא דאגה לחלב לתינוקות שאמותיהם נהרגו ב-7 באוקטובר.

"באותה שבת נוראית התחלתי לקבל טלפונים מנשות קבע, מטופלות שלי ממרפאת ייעוץ ההנקה שאותה אני מנהלת זה שבע שנים במרפ"א צפון במסגרת שירות מילואים", היא מספרת, "אחת מהן סיפרה לי שהיא הוקפצה לבסיס בשל תפקידה שבועיים בלבד לאחר הלידה, ושעליה לעזוב את התינוקת שלה אשר אותה היא מניקה. לא היו לה רזרבות של חלב אם שאוב, והיא רצתה מאוד לשמר את ההנקה. בהמשך פנו אלי אמהות נוספות, שחלקן חזרו לשרת בקבע, אשר אינן מצליחות לשמר את כמויות החלב שלהן בשאיבה כפי שהן היו רגילות. לבנק החלב הגיעו גם פניות של אמהות שנפצעו ב-7 באוקטובר ולא יכולות לשמר את ייצור החלב, ושל אמהות שבגלל הסטרס והמתח לא מצליחות לשמר את ייצור החלב".

 

טלי צים מאירמן בפגייה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

טלי צים מאירמן בפגייה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

 

 

צים מאירמן מוסיפה כי "והגיעו פניות מרגשות של אבות ושל משפחות שבהן האמא נרצחה, וביקשו לקבל חלב כמזון שינחם ויעזור לתינוקות להתמודד עם האובדן, או כפי שקראתי לכך – 'מנה של אימא'. גם בקבוצת הווטסאפ של המניקות בקבע היו בקשות לתרומות חלב אם מנשים אחרות, והרגשתי שאני צריכה לעשות משהו שיעזור לנשות הקבע המקסימות הללו לבצע את עבודת הקודש שלהן וגם לשמור על חלומן להניק ולשמר את ייצור החלב שלהן".

צים מאירמן פנתה למנהלת בנק החלב ד"ר שרון ברנסבורג צברי, ובתום סבב התייעצויות יצאה הנחיית חירום לגבי אספקת חלב אם מהבנק. בהנחיה צוין כי כל אשה שנדרשת לחזור לשירותה בצבא, בין אם גויסה במילואים ובין אם היא בשירות קבע, תהיה זכאית לקבלת חלב מבנק החלב. "זו זכות ענקית עבורי לעזור לתינוקות הקטנים ולאמהות בשעתן הקשה, ואני מודה לכולם על הזכות הזאת ועושה אותה באהבה גדולה", היא אומרת.

מנהלת האחיות בכרמל אהובה טל: "צים מאירמן מתנדבת בבנק החלב של מד"א מיום הקמתו. במשך שנים היא מנהלת מרפאת הנקה לנשות צה"ל בקבע כחלק משירות המילואים שלה, ובזמן הלחימה היא פועלת בבנק החלב נוסף על עבודתה בפגייה" .

 

אות ההוקרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

אות ההוקרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר