-->
חוות המיכלים של תש"א (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

העירייה ותש"א חתמו על הסכם לפינוי תשעה מיכלים

לפי ההסכם שנחתם בין עיריית חיפה לחברת תש"א, בחודש ינואר יחל השלב הראשון של ההסכם, שבמסגרתו תיהרס שורת המיכלים הצפונית הצמודה למבני מגורים ולמוסדות חינוך ברחוב דגניה בקרית חיים. יונה יהב: "הוכחתי שוב לתושבי חיפה כי אני דבק במטרות וביעדים שאותם הצבתי"

פורסם בתאריך: 19.8.24 06:29

עיריית חיפה וחברת תשתיות נפט ואנרגיה (תש"א, לשעבר תש"ן) חתמו על הסכם שלפיו יפונו תשעה מיכלי אחסון נפט בחוות המיכלים בקרית חיים (מתקן הטרמינל) תוך כ-30 חודשים.

על פי לוחות הזמנים שנקבעו בהסכם, בשלב הראשון ייהרסו ויפונו תוך שישה חודשים ממועד החתימה על ההסכם מיכלים מס' 44, 45 ו-125. בשלב הבא ייהרסו תוך 12 חודשים מיום החתימה מיכלים מס' 43, 126, 127 ו-128. בהמשך ייהרסו תוך 30 חודשים מיכלים מס' 139 ו-140. עוד קובע ההסכם כי תוך 24 חודשים ממועד הפעלת נמל התזקיקים החדש יפונו נמל הדלק הישן וחוות ה-20 דונם (20 acres) המשמשים לאחסון דלק, וכי עם פינוי המיכלים תחל תש"א בניקוי הקרקע המזוהמת על מנת שזו תוכל לשמש לפיתוח האזור.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", באפריל ביטל יהב את רישיון העסק שניתן לחוות המיכלים של תש"א בקרית חיים. לביטול הרישיון קדם שימוע שנערך להנהלת החברה בגין הקמת עשרות מבנים ומיכלים ללא היתר בנייה, המשמשים בחלקם לצורך אחסון חומרים מסוכנים, צמוד למבני מגורים. חודשיים לאחר מכן קיבל בית המשפט לעניינים מקומיים את בקשת העירייה להפסקת הפעילות והשימוש האסורים ב-53 מבנים של החברה שנבנו ללא היתר והורה על הפסקת שימוש בשמונה מיכלים לאחסון נפט הממוקמים סמוך לרצפטורים ציבוריים ברחוב דגניה בקרית חיים וב-45 מבנים לא חוקיים בחוות המיכלים.

 

 

מהעירייה נמסר: "חתימת ההסכם ההיסטורי היא פרי פגישת עבודה שנערכה לאחרונה בין ראש העיר יונה יהב ושר האנרגיה אלי כהן שנתן את הרוח הגבית לקידום המהלך, בשיתוף עם יו"ר דירקטוריון תש"א משה קלצ'ין".

יהב מסר: "אני שמח וגאה לבשר לציבור החיפאי ולתושבי קרית חיים כי לאחר שנים רבות של ניסיונות לפנות את מיכלי תש"א הצלחנו להביא הסכם היסטורי, שבו תוך כ-30 חודשים יפונו המיכלים הצמודים למבני המגורים ובתי הספר בקרית חיים, כאשר תחילת ביצוע הפינוי וההריסה תחל כבר בחודש ינואר. מרגע חזרתי לתפקיד ראש העיר עמלתי רבות להביא לתושבי חיפה את הבשורה, במאמץ משותף עם גורמי הממשלה ועם הנהלת תש"א. הוכחתי שוב לתושבי חיפה כי אני דבק במטרות וביעדים שאותם הצבתי, ובהתחייבותי הבלתי מתפשרת לניקוי מפרץ חיפה ממזהמים ולשמירה על חיי התושבים, על בריאותם ועל ביטחונם. התוצאה וההישג הם פרי של מאבק ארוך ועיקש שניהלתי משך שנים מול משרדי הממשלה השונים, לרבות מול רשות הכבאות וההצלה, המשרד להגנת הסביבה, מינהל הדלק ומשרד האנרגיה, ואני מברך על התוצאה".

סגנית ראש העיר סופי נקש: "מהרגע שבו נבחרנו פעלנו – ראש העיר, מנכ"ל העירייה ואני – למען המטרה הראשונה במעלה שהיא הבטחת שלומם, בריאותם וביטחונם של תושבי קרית חיים, ובהם גם אני. פעלנו ללא לאות מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, ולאחר משא ומתן מתמשך, עיקש ועקבי ועבודה משפטית מורכבת בהובלת מנכ"ל העירייה גדי מרגלית והיועצת המשפטית עו"ד ימית קליין, הצלחנו להביא להישג היסטורי לפינוים ולפירוקם של המיכלים. ההסכמות כוללות גם את ניקוי השטח על מנת שיוכל לשמש בעתיד לטובת הציבור".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. ישראל

    יהב תפסיק להתרברב. זאת עבודה של עינת קליש רותם. במקום לרוץ לתקשורת על כל קשקוש תפסיק לנסוע לחופשות בחו" ל
    ותתחיל באמת לעבוד. או שתלך הביתה לפנסיה.

  2. אחד שיודע

    לישראל: קליש ניסתה בכל כוחה לבלום כל התקדמות בסגירת התעשיות המזהמות ואף גייסה לסיעתה עובד בז"ן. אם כבר, הקרדיט צריך ללכת לפעילי הסביבה שעושים לילות כימים בשביל לנקות את מפרץ חיפה.

  3. כבוד הנשיא-עלה בידי

    בינואר???
    עד אז כבר לא יהיה צורך בפינוי או בהתחלת שלב ראשון – חיזבאללה נחוש לעזור.

  4. לאמור את האמת

    חיכיתם הרבה זמן. עכשיו אין צורך להתאמץ. חיזבאללה יעשה את העבודה.

  5. די לבלף אותנו

    כן בינואר יתחילו בהריסה על פני שנתיים ?!?! של 9 מיכלים בלבד מתוך 50 ??
    עבודה בעיניים כל המקום מסוכן ברמה קיצונית מחכים לאסון שיקטול אלפים.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר