-->
ההפגנה של הורי ותלמידי הגן הדו לשוני ברחבת עיריית חיפה
ההפגנה של הורי ותלמידי הגן הדו לשוני ברחבת עיריית חיפה

הורי הדו לשוני זועמים: העירייה מסרבת לקלוט ילדים ערבים לגן

לטענתם של הורי התלמידים בבית הספר הדו לשוני, ילדי שתי כיתות הגן עולים לשתי כיתות א', ומכיוון שאין במבנה מקום לשתי כיתות סגרה העירייה את אחת מכיתות הגן והסבה אותה לכיתה א' שנייה. עוד טוענים ההורים כי העירייה הציגה בפניהם מצג שווא כאילו אין מספיק נרשמים. העירייה: "לגן נרשמו 35 ילדים"

פורסם בתאריך: 7.8.24 11:59

הורים לילדים בגן הדו לשוני זועמים על עיריית חיפה שמסרבת לטענתם לקלוט ילדים ערבים שביקשו להירשם לגן החובה בבית הספר הדו לשוני בקרית אליעזר כדי לא לפתוח שתי כיתת גן. במקביל נסגרת כיתת גן אחת מתוך השתיים שפעלו בבית הספר בשנת הלימודים שחלפה.

ילדי שתי כיתות הגן עולים לשתי כיתות א' ובמבנה אין מקום לשתי כיתות. ההורים טוענים כי הפתרון היצירתי של העירייה הוא סגירת אחת מכיתות הגן והסבתה לכיתה א' שנייה, וכי העירייה הציגה בפניהם מצג שווא כאילו אין מספיק נרשמים השנה לשתי כיתות גן.

"אמרו לנו שנרשמו רק 35 תלמידים, שהם התקן לכיתת גן אחת, אבל בגלל העדר שקיפות אנחנו לא יכולים לדעת באמת כמה תלמידים נדחו", אומר אחד מההורים, "שאלנו אבל לא קיבלנו מענה. הורים לילדים מהמגזר הערבי שביקשו להירשם לגן אמרו לנו שהם קיבלו סירוב. להערכתנו, לו היו קולטים את כולם היו 47 תלמידים – מספר מספיק לפתיחת כיתת גן שנייה".

אתמול (שלישי), לאחר שאיימו להפגין מול בניין העירייה בזמן ישיבת מועצת העיר, נקראו ההורים בדחיפות למפגש עם ראש מינהל החינוך אילנה טרוק. טרוק חזרה בפניהם על כך שאין מספיק נרשמים לפתיחת גן נוסף והודיעה שלא תיפתח כיתת גן שנייה, והדברים הובילו לכך שההפגנה יצאה לדרך.

במקביל שלחו יושבי הראש המשותפים של הנהגת הורי הדו לשוני סחר יונס ואבנר רוגל מכתב תלונה למנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך סיגלית כהן וכתבו. "הצטערנו והתאכזבנו מהחלטת העירייה לסגור את אחד מגני החובה הדו לשוניים שנפתח רק בשנה האחרונה ועמד בהצלחה רבה באתגרים של השנה המורכבת הזו, חרף תנאים פיזיים קשים של פתיחת שנה במבנה זמני ומעבר באמצע השנה למבנה הקבע, במקביל לאתגרי המלחמה ולהשפעותיה על החברה הישראלית ועל יחסי יהודים-ערבים בארץ".

 

 

עוד כתבו השניים כי "לפני כשנה וחצי קיבלו העירייה וקודמך בתפקיד ד"ר סער הראל החלטה ולפיה אחרי שבע שנים שבהן פעלה המערכת הדו לשונית כמסלול מתארח בבית ספר קיים, היא תעבור למבנה עצמאי ונפרד. להחלטה נלוותה דרישה מצד הראל שהדבר ילווה בהתרחבות מכיתה אחת בשכבה לשתי כיתות. כדי לעגן זאת הוחלט בין מערכת החינוך העירונית למחוז כי ייפתחו שני גני חובה עירוניים, שיבטיחו צמיחה וביסוס של בית ספר יסודי עם שתי כיתות במודל צומח, כך שבכל שנה תתווסף כיתה נוספת עד להגעה לשני גנים ו-12 כיתות בבית הספר היסודי".

לדבריהם, "במכתב שקיבלנו מטרוק היא מציינת כי בתקופת הרישום נרשמו רק 29 ילדים לגנים הדו לשוניים וכי גם היום עומד הרישום על 35 תלמידים. חשוב לנו להבהיר כי המצב שבמסגרתו ישנם 35 ילדים רשומים לגן הוא תוצר של החלטה עירונית. בתקופת הרישום היו עוד תלמידים רבים שהוריהם ביקשו לרשום אותם לגנים הדו לשוניים, ואחרי חודשים של ציפייה קיבלו תשובה שלא התקבלו. לפי הנתונים שהציגה טרוק במכתבה, רשומים היום 18 ילדים יהודים לגן. בהתאם לכך, לפי גישתה החדשה, העירייה אישרה רישום של 17 תלמידים ערבים בלבד, מה שמביא את הרישום ל-35 ילדים. יודגש כי מספר זה אינו כולל את כל התלמידים הערבים שנרשמו, אלא רק את אלה שהעירייה החליטה לקבל. אם העירייה היתה רושמת תלמידים ערבים בהתאם לתנאיה שלה בשנים הקודמות ועל פי הרוח המקצועית שקבעה ועדת הייחודיות של משרד החינוך ליחס של 60-40 (40 אחוז ערבים ו-60 אחוז יהודים; ש"מ) יכולנו לעמוד על רישום של 47 ילדים".

בשיחות שקיימנו עם הורים, הם טענו כי העירייה ביצעה מניפולציה ושינתה את היחס ל-50:50: "אין אף מסגרת דו לשונית בארץ שבה הרשות המקומית או משרד החינוך הגבילו את הרישום לפי יחס איזונים של 50-50. ועדת הייחודיות של אנשי המקצוע במשרד החינוך תומכת בגמישות של 60-40, והמציאות בשנה הנוכחית דורשת את הגמישות הזו".

מעמותת יד ביד המקדמת חברה אזרחית משותפת לערבים וליהודים בישראל, ואשר הפעילה בעבר את בית הספר, נמסר: "העמותה נמצאת בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשרד החינוך במטרה להבטיח שבספטמבר ייפתחו שתי כיתות גן חובה דו לשוניות שיענו על הביקוש בקרב תושבי העיר, ערבים ויהודים. אנחנו משוכנעים שהעירייה, אשר שותפות יהודית-ערבית חשובה לה ופעלה רבות למענה בעבר, אכן תחליט בסופו של דבר על פתיחת שתי כיתות גן חובה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרישום לגני הילדים הסתיים בכל הארץ על פי כללי משרד החינוך ב-27 בינואר. לגן הדו לשוני נרשמו 35 ילדים – 51 אחוז מהחברה היהודית ו-49 אחוז מהחברה הערבית. משרד החינוך אינו מאפשר בעת הזו פתיחת גני ילדים נוספים, ובכל מקרה אין ילדים הממתינים לרישום לגן על פי הכללים שנקבעו לגנים דו לשוניים אלא מחברה אחת בלבד. מנהל החינוך בעירייה ישמח לפתוח בשנת הלימודים הבאה גן דו לשוני נוסף, ובלבד שהרישום אליו יתבצע במועד ועל פי הכללים שנקבעו בנושא".

 

הגן הדו לשוני בקרית אליעזר

הגן הדו לשוני בקרית אליעזר

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. למה על חשבון הילדים???

    חבל שמשחקים משחקים פוליטיים על גבם של ילדים קטנים, תפתחו שתי כיתות, מסכנים הילדים שיהיו בקבוצה של 35:(

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיפעילו גנים ובתי ספר פרטיים כמו לאובק והריאלי. למה צריך לתמוך בשגעונות של כמה עשרות הורים מעמותות ריקות מתוכן?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר