-->
סאלי גליצנשטיין (צילום: בועז כהן)
סאלי גליצנשטיין (צילום: בועז כהן)

התזוזות נמשכות: גליצנשטיין תעזוב את יפה נוף

אחרי עזיבתו של אור שחף את תפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית, בתום שיחה בין מנכ"לית התאגיד העירוני יפה נוף סאלי גליצנשטיין ליו"ר הדירקטוריון אסף גסטפרוינד הוחלט על סיום תפקידה בהסכמה. במהלך הקדנציה שלה נאלצה גליצנשטיין להתמודד עם שורה של מכות שניחתו על התאגיד

פורסם בתאריך: 4.8.24 07:06

השינויים פרסונליים בתאגידים העירוניים נמשכים: מנכ"לית חברת יפה נוף סאלי גליצנשטיין תסיים את תפקידה בהחלטה משותפת עם יו"ר דירקטוריון החברה וחבר המועצה מסיעתו של ראש העיר יונה יהב, אסף גסטפרוינד. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי על סיום תפקידה של גליצנשטיין בהסכמה הוחלט בתום שיחה שלה עם גסטפוינד שהתקיימה בסוף השבוע, אך לא הוחלט על מועד עזיבתה. כזכור, לפני כשבוע וחצי פורסם כאן בלעדית על עזיבתו של מנכ"ל החברה הכלכלית אור שחף בהסכמה משותפת עם יו"ר הדירקטוריון רני בנדר.

גליצנשטיין נכנסה לתפקיד מנכ"לית יפה נוף באופן רשמי בספטמבר 2020 לאחר שבמשך חודשים לא אישר משרד הפנים את מינויה מסיבות פרוצדורליות. עם כניסתה לתפקיד היא נאלצה להתמודד עם שורה של מכות שניחתו על התאגיד. בתחילת יולי 2020 הודיע משרד התחבורה על הפסקת ההתקשרות עמו ועל העברת פרויקטים שביצעה יפה נוף עבור המדינה לחברות תשתית אחרות. בהמשך קבעה הוועדה לניגוד עניינים כי יו"ר הדירקטוריון דאז יואב רמתי מצוי בניגוד עניינים והוא לא יכול לכהן בדירקטוריון, ובנובמבר 2020 הודיע רמתי על התפטרותו. מערכת היחסים הרעועה בין משרד התחבורה ליפה נוף ולעירייה המשיכה להתדרדר והגיעה לא אחת אל כותלי בית המשפט.

יפה נוף החלה את דרכה בשנות ה-80 של המאה הקודמת בשם נתיבי כרמל, והיא שימשה הזרוע הצפונית של חברת נתיבי איילון. בשנת 1999 התקבלה החלטת ממשלה ולפיה נתיבי כרמל תמשיך בפעילותה בתחום התחבורתי כתאגיד עירוני של עיריית חיפה תחת השם יפה נוף, והמחלקה לבנייה ציבורית של העירייה השתלבה בו. התאגיד הפך לזרוע תכנונית וביצועית של העירייה והמדינה במטרופולין, והוא אמון על תשתיות עירוניות כמו כבישים, גשרים ומחלפים, על תוכנית אב לתחבורה, ועל בניית בתי ספר, גנים ומבני ציבור אחרים.

 

 

מקורבים לגליצנשטיין מדגישים כי עדיין לא הוסכם על תאריך עזיבתה וכי היא מתכוונת לעדכן בכך את עובדי התאגיד, כאשר עד כה היא עדכנה מעטים בהנהלת התאגיד. עוד מציינים ביפה נוף כי למרות עמדת הפתיחה הגרועה של גליצנשטיין עם כניסתה לתפקיד לנוכח הפסקת ההתקשרות של משרד התחבורה עם התאגיד, ולמרות שהיא קיבלה תאגיד עם גירעון של 15 מיליון שקל בשנה, היא סיימה את שנת 2023 עם מחזור של 200 מיליון שקל ועם רווח של כארבעה מיליון שקל.

גליצנשטיין מסרה בתגובה: "אחרי יותר מארבע שנים מרתקות וממצות כמנכ”לית יפה נוף הגיע הרגע לחפש אתגרים חדשים. בתקופתי פעלנו רבות לשיפור תחום התחבורה והתשתיות בעיר, והחברה צמחה והתפתחה בצורה משמעותית. אני גאה בהישגים שהשגנו ביחד ומודה לכל צוות העובדים והשותפים לדרך על התמיכה ועל העבודה הקשה. אני עוזבת בלב שלם ובידיעה שהחברה נמצאת בידיים טובות ומקצועיות. אני מאחלת הצלחה רבה ליפה נוף בהמשך הדרך, ואמשיך לעקוב בגאווה אחרי הישגיה".

מיפה נוף נמסר: "החברה ערוכה בימים אלה להמשיך ביישום תוכנית העבודה האסטרטגית ונמצאת במוכנות מלאה לחירום ולביצוע פעילות תשתית ובינוי בשל המתיחות הביטחונית במידת הצורך".

גסטפרוינד מסר: "גליצנשטיין היא מהמנהלות המוכשרות והטובות בענף. אני מודה לה על העשייה הרבה, על שיתוף הפעולה ועל הסיוע הפורה לכניסתי לתפקיד היו"ר. אני בטוח שדרכנו ייפגשו בעתיד ומאחל לה הצלחה רבה".

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. חנן

    מאז שיהב הזקן חזר כל הצעירים והמוכשרים בורחים מעיריית חיפה. נשארים רק הקשישים או הלקקנים.

  2. חיפאי אכפתי

    ברוך שפטרנו …. ברוך השם. רק עלות הדלק וכביש 6 מרחובות לחיפה יכול לכסות שכר של 2 עובדים…. שלא לדבר על יכולתה המקצועית …לא מי יודע מה…. ויש עוד הרבה אבל …שתלך

  3. רינת

    " מציינים ביפה נוף כי למרות עמדת הפתיחה הגרועה של גליצנשטיין עם כניסתה לתפקיד לנוכח הפסקת ההתקשרות של משרד התחבורה עם התאגיד, ולמרות שהיא קיבלה תאגיד עם גירעון של 15 מיליון שקל בשנה, היא סיימה את שנת 2023 עם מחזור של 200 מיליון שקל ועם רווח של כארבעה מיליון שקל". לא הבנתי, מנכ"לית שמביאה תוצאות מעולות גם היא עוזבת? מה זה משנה היכן היא מתגוררת . נשארו רק הקשישים שקשה להם עם אשה חזקה!!!

  4. חיפאי

    לרינת, היא קיבלה חברה עם מחזור של מליארד ש"ח בשנה ועובדים ממעלה הראשונה. עובד בכיר אחד לא נשאר וסיפור של מחזור 200 מליון דמיוני. לא היה פרויקט אחד משמעותי בתקופת השלטון המופקר הקודם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הספרים והפרוייקטים מוכחים אחרת. אך מה לנו להתפלא. ראש עיר חדש לקקנים קשישים חדשים… בהצלחה למנכ"לית מס' 1 בתחום התשתיות שלא מכירה את "עולם הלקקנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר