חברות התחבורה הציבורית גובות קנסות על חוסר תיקוף מבעלי הרב קו והמנויים ומהמשלמים באפליקציות – ללא סמכות.
במסגרת ישיבת מעקב – סמכויות והתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית, שקיימה היום (שני) הוועדה המיוחדת לפניות הציבור של הכנסת, נדון נושא גביית דמי הטיפול של חברות התחבורה הציבורית על קנסות באוטובוסים. בדיון הקריא יו"ר הוועדה ח"כ יצחק פינדרוס מכתב שהפיץ משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שבו נכתב: "אין לדרוש תעריף מוגדל מנוסע שלא תיקף ויש לו מנוי תקופתי, יומי, שבועי, חודשי או שנתי. במקרה כזה יש להסביר שחובה לתקף כרטיס בכל מקרה".
פינדרוס ביקש מנציג משרד התחבורה דוד יוסף לומר אם הנוהל הזה שונה ומתי, והוסיף: "אחד מהדברים שעלו פה זה שנותנים קנס על חוסר תיקוף, אז מתי זה שונה?".
יוסף, המשמש סגן מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמר שהוא לא מכיר את המכתב, אך אז הבהיר אברהם ברומברג, נציג של עמותה חרדית שהשתתף בדיון, כי הכנסת קיבלה את המידע הזה כבר ב-21 באוקטובר: "המכתב נמסר לכנסת על ידי משרד התחבורה במסגרת דוח של נקודות לדיון. צוין שהם קיבלו את המידע מיוסף במסגרת ריענון פקחים ושאין לדרוש תעריף מוגדל. בתחילת 2022 פרסם המשרד נוהל חדש, אבל אין התייחסות לשינוי באופן מפורש". בעקבות הדברים אמרו חברים בוועדה כי נעשתה גבייה ללא סמכות וכי יש להחזיר כסף לציבור. יוסף הבטיח לבדוק את הדברים.
הבעיה זה השיטות שאיתן קל לרמות
צריך לבטל את כל התיקוף ב-QR ולאפשר רק רכישת כרטיסי נייר או רב קו שאיתם מתקפים