-->
הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: אתר הכנסת)
הדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט (צילום: אתר הכנסת)

תקדים: הורים יוכלו לצפות אונליין במתרחש בגן הילדים

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק המבקשת לתקן את חוק המצלמות משנת 2018, כך שלהורים לילדים בגיל לידה עד 3 תתאפשר צפייה במתרחש בגן באמצעים דיגיטליים. במשרד החינוך הודיעו שלא ישתפו פעולה - וננזפו

פורסם בתאריך: 9.7.24 13:43

החלטה תקדימית: הורים לילדים בגיל לידה עד 3 יוכלו לצפות אונליין במה שקורה בגן הילדים.

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בראשותו של ח"כ יוסף טייב (ש"ס) אישרה אתמול (שני) לקריאה ראשונה את הצעת החוק הפרטית של חה"כ רון כץ (יש עתיד) , אופיר כץ (ליכוד) ויוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל) המבקשת לתקן את חוק המצלמות משנת 2018, כך שלהורים לילדים בגיל לידה עד 3 תתאפשר צפייה במתרחש בגן באמצעים דיגיטליים.

לפי הנוסח שאושר בוועדה, מפעיל מעון היום יציע להורים הסדר וולונטרי, ולאחר הסכמה של 100 אחוז מההורים ניתן יהיה לצפות במתרחש בגן באמצעות סיסמת כניסה למערכת. מפעיל המעון יידרש להבהיר להורים את האיסורים החלים בעת צפייה אונליין בחומרים המצולמים, ובכלל זה האיסור על העתקת הצילומים ועל העברתם לגורמים לא מורשים. את הצילומים יידרש מפעיל המעון לשמור למשך 30 ימים, ומי שיעבור על כך צפוי לשישה חודשי מאסר. יצוין כי מציעי החוק ביקשו להחמיר את הענישה. במקביל יתאפשר מסלול של צפייה נקודתית על ידי נציגות של חמישה הורים.

הצפי הוא שכעת ייחשפו מקרי אלימות לא מעטים בגני הילדים, אך במשרד החינוך מיהרו להתנער מהחלטת הוועדה ואמרו כי המשרד לא יפקח על יישום החוק ואף לא יוסיף תקנים הנדרשים לכך. נציגת הלשכה המשפטית של משרד החינוך שרית חאיק שפיגלשטיין אמרה בדיון: "משרד החינוך פועל לפי חוק הפיקוח ומפקח בנושאים פדגוגיים ובטיחותיים, ואלו ימשיכו להיות מפוקחים על ידנו. נושא האונליין הוא לא תחום שיכול להיות בתחום פיקוחו של המשרד, אלא תחום שמצוי במערכת היחסים בין המעון להורי הילד". לדבריה, "בעקבות התיקונים הללו אנחנו צופים שיהיו הרבה יותר מקרי אלימות שהמשרד יידרש לטפל בהם".

 

 

בתגובה מתח יו"ר הוועדה טייב ביקורת על המשרד: "לא נוחה דעתי מזה שאנחנו עובדים על חקיקה ראשית, ומשרד החינוך שזה באחריותו אומר שהוא לא יוסיף תקנים ולא יתעסק בזה". אופיר כץ מיוזמי החוק אמר: "תכליתו של החוק היא למגר את מקרי האלימות וההתעללות בפעוטות. עשינו שינויים דרמטיים מאז הגשנו את הצעת החוק המקורית. הכנסנו איזונים בהתאם לייעוץ המשפטי ולהערות שנשמעו בדיונים הרבים".

בדיון עלתה גם הסוגיה של הרשאות הצפייה, וטייב הבהיר: "עמדת הוועדה נוטה לתת למנהלת הגן לצפות בצילומים". מנגד אמרה נציגת משרד המשפטים לירון מאוטנר התנגדה ואמרה: "יש קושי בכך שהמפעיל יצפה ביחד עם ההורים".

נציג משרד האוצר רום בראב התייחס לנושא העלויות ואמר: "הנוסח שאושר בוועדת שרים הוא ללא עלות תקציבית, וכעת אנחנו מבינים שיש עלויות. אם כך, הצעת החוק צריכה לחזור לממשלה. במשרד החינוך לא מסרו לנו עדיין עלות תקציבית, אבל מהמשטרה נמסר שמדובר בעלות של 14 תקני כוח אדם וחמישה מיליון שקלים בבסיס התקציב".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ אלי דלל בירך על ההחלטה והוסיף: "אני קורא למשרד החינוך להצטרף, לקחת חלק ולהציע את התיקונים הנדרשים לטענתם למען ביטחונם ורווחתם של הילדים, וגם למען השקט הנפשי של ההורים".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם ככה אין מטפלות השכר שלהם זעום תנאים משפילים אז בואו גם מריוס להם את הזכות לפרטיות בושהההההה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חובה להעלות את שכר המטפלות. לא ברור היכן הולך תשלום ההורים. מהשנה הבאה, קרוב ל4000 שקלים ישלמו הורים לחודש במעון. מדינה כושלת ורופסת. חלק משלמים וחלק פטורים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם כל אפשר לשנות את הכותרת ל"מעונות" ולא לגני ילדים. ילדים בגני ילדים כבר יודעים לדבר ולספר מה קורה. זה ממש לא בסדר להכפיש ציבור של גננות לגילאי 3-6 במקרים שקודים אצל מטפלות (שברוב המקרים לא מוסמכות לעבודה עם ילשים) בגילאי 0-3.

    דבר שני, משרד החינוך צריך תקציב לדבר כזה, להוספת תקנים וכו, אז ברור שהוא לא יסכים לכך. אם הורים רוצים (ןבצדק) שיהיו מצלמות ושיהיה פיקוח על כך, חייב להוציא על זה כספים ממשלם המיסים ולהוציא מקופת המדינה לטובת כך. שלא יצפו שמשרד החינוך יבוא בזרועות פתוחות ויקח את זה על עצמו ללא תמורה כספים למילוי התקנים, ובמיוחד שפיקוח המעונות הועבר למשרד החינוך אם לא טועה בשנה-שנתיים האחרונות, ככה שזה לא הכי מוסדר מבחינה מנהלית וטיפולית.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר