-->
בית הספר חיואר
בית הספר חיואר

המאבק הצליח: בית הספר חיואר יקבל מבנה נוסף

אחרי שנים ארוכות של מאבק, שכלל עתירה לבית המשפט ואיומי השבתה, הקצתה עיריית חיפה כשבעה מיליון שקל לתקצוב ולהשמשת בניין צמוד לבית הספר חיואר. במקביל יפעל מינהל החינוך העירוני לגיוס תקציב נוסף של שני מיליון שקל ממשרד החינוך לחיזוק המבנה

פורסם בתאריך: 7.7.24 13:38

המאבק של הורי התלמידים בבית הספר חיואר בוואדי ניסנאס לתקצוב ולהשמשת בניין צמוד לבית הספר הצליח. לצורך העבודות לשיפוץ המבנה הוקצו בתקציב עיריית חיפה לשנת 2024 כשבעה מיליון שקל, ובמקביל סוכם שמינהל החינוך העירוני יפעל לגיוס תקציב נוסף של שני מיליון שקל ממשרד החינוך לחיזוק המבנה.

בכך הגיע לסיומו מאבק ארוך של ועד ההורים להשמשת המבנה, שהוגדר מבנה לשימור, ולהפיכתו לחלק מבית הספר כדי להקל על מצוקת המקום בו ולטפל בהזנחה הפיזית של המבנה המרכזי ובהיעדר תנאים מינימליים ללימודים.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", לאחר שנגרעו כיתות הספח בבית הספר לצורך הפיכתן לכיתות, וכך גם חדר המורים והמסדרונות, הגיש ועד ההורים של חיואר עתירה מינהלית נגד העירייה באמצעות הקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה. בעתירה שהוגשה ביוני 2021 נטען כי העירייה אינה משיבה לשאלות ההורים באשר לעתידו של בית הספר, כפי שמחייב אותה חוק חופש המידע. "היו הבטחה והצהרה מטעם העירייה להרחבת חיואר באמצעות שיפוץ המבנה הסמוך לבית הספר", נכתב בעתירה, ״המבנה הסמוך היה מיועד לשימור, ועל פי החלטת ועדת שימור הותר השימוש בו לצורך הרחבת בית ספר".

 

הצפה בחדר ספח בבית הספר חיואר

הצפה בחדר ספח בבית הספר חיואר

 

 

עוד לפני כן עלה הנושא לדיון גם בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, אך העירייה לא טרחה לשלוח אליו נציג מטעמה. עם פתיחת שנת הלימודים בספטמבר 2022, כשההורים הבינו שדבר לא השתנה ושמצבו הפיזי של המבנה המשיך להידרדר, הם איימו להשבית את הלימודים. סיעת חד"ש במועצת העיר, שנכנסה לתמונה לבקשתם של הורים, הפעילה לחצים על ראש העיר עינת קליש רותם ועל הגורמים המקצועיים במינהל החינוך ובמשרד החינוך.

יצוין כי במבנה המרכזי של חיואר הושקעו כשני מיליון שקל בשיפוץ, ובחופשת הקיץ אמורות להתבצע שם עבודות נוספות שנאמדות בחצי מיליון שקל.

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה: "נוסף על פיתוח של בתי הספר הקיימים יש צורך בבניית מוסדות חינוך חדשים בשכונות מעורבות בדרום העיר ובמערבה, שבהן מתגוררות אלפי משפחות ערביות אשר עדיין נאלצות להביא את ילדיהן לבתי הספר בוואדי ניסנאס, בשכונת עבאס או במושבה הגרמנית. אנחנו עובדים עם הגורמים המקצועיים ועם הנהלת העיר על מנת לתת שירותי חינוך ראויים לאלפי ילדים מהחברה הערבית".

 

רטיבות על קירות חדר ספח בבית הספר חיואר

רטיבות על קירות חדר ספח בבית הספר חיואר

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. לבטל זרם חינוך "ערבי" מבודל.

    צריך לשלב את הילדים הערבים בחינוך ממלכתי בבתי הספר היהודיים.
    די לעודד סגרגציה כדי שיוכלו להסית ולחנך ללאומנות קיצונית ולשנאה בבתי הספר הערביים.

  2. חיפאי

    אתה חושב שבתי ספר ערביים מלמדים לאומנות קיצונית ושנאה? אולי אתה שלמדת את זה, אם ככה אתה חושב על ערבים . חבל ..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר