-->
חוות המיכלים של תש"א (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

יהב ניצח את תש"א: תופסק פעילותם של 53 מתקנים

שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים גינת פאר נתנה צו להפסקת שימוש בשמונה מיכלים לאחסון נפט של חברת תש"א הסמוכים לבנייני מגורים ול-45 מבנים של החברה בחוות המיכלים בקרית חיים. הצו למיכלים ייכנס לתוקפו תוך חצי שנה, ולמבנים - תוך תשעה חודשים

פורסם בתאריך: 25.6.24 16:53

בית המשפט לעניינים מקומיים נתן היום (שלישי) צו להפסקת שימוש בשמונה מיכלי אחסון נפט בסמיכות לרצפטורים ציבוריים ול-45 מבנים של חברת תש"א – תשתיות אנרגיה (לשעבר תש"ן) בחוות המיכלים בקרית חיים.

כזכור, ב-15 באפריל חתם ראש העיר יונה יהב על צו לביטול רישיון העסק של תש"א בשל מבנים ומיכלי אחסון אשר פועלים ללא היתר בחוות המיכלים. בתגובה לביטול רישיון העסק הגישה תש"א לבית המשפט המחוזי עתירה נגד עיריית חיפה ויהב בטענה כי ההחלטה ניתנה שלא כדין, בחוסר סמכות, בניגוד להוראות חוק רישוי עסקים, בניגוד לכללי המינהל התקין ובניגוד לחובת ההגינות השלטונית.

 

 

בפסק הדין של בית המשפט לעניינים מקומיים קבעה השופטת גינת פאר כי הצו שהטיל יהב ייכנס לתוקפו בהתייחס לשמונה מבנים, המשמשים לאחסון נפט גולמי וממוקמים סמוך לבתי מגורים ולמוסדות ציבוריים, תוך חצי שנה, ובהתייחס לשאר המבנים – תוך תשעה חודשים. בית המשפט קבע כי במהלך חודשים אלה על תש"א למצוא פתרונות חלופיים לשימוש במיכלים שהצו מתייחס אליהם ולפעול בהקדם להוצאת היתר לשימוש במבנים.

יהב בירך על החלטת בית המשפט "המחזקת את פעולות העירייה לשמירה על חיי הציבור, על בריאותו ועל בטיחותו, במיוחד בימים אלו שבהם חיפה ותושביה נתונים לאיום מלחמה ממשי ומתמשך".

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. האמת המצערת

    בגלל יהב לא סגרו את מיכלי הדלקים הדולפים האלו לפני 20 שנה. שקשוקת עופר ובתי הזיקוק!!

  2. נמאס

    עלאק ניצח ומה אם כל האמוניה שממשיכה לסרטן יאללה לעשות לראש העיר מדליה שאין על מה בחייכם תבחרו כותרת מתאימה למציאות שחיפה חייה בה!!!! ולא ללקק סתם

  3. נוי

    כל הכבוד אנחנו מברכים על כל סנונית כזו שנסגרת.
    עכשיו לשאלות: לאן יעברו המיכלים ואחסון הנפט? ומה יעשו עם הקרקע?

  4. אדי

    בגלל השקרים הקודמים של יונה יהב שאמר שמיכלי האמוניה רוקנו,קשה לי להאמין שהפעם באמת ירחיקו את כל החומרים המסוכנים.עד שלא יקרה פה אסון המוני לא יעשו כלום וגם אחרי זה לא בטוח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר