-->
מתחם חוצות המפרץ (צילום: ויקישיתוף, Hanay, CC-by-SA-3.0)
מתחם חוצות המפרץ (צילום: ויקישיתוף, Hanay, CC-by-SA-3.0)

חוצות המפרץ תובעת 10.6 מיליון שקל מהעירייה

לטענתה של חברת חוצות המפרץ, היא שילמה לעיריית חיפה תחת מחאה אגרות והיטלי פיתוח בסכום מצטבר של יותר מעשרה מיליון שקל, שכלל לא היו אמורים להיות מוטלים עליה: "העירייה כרשות ציבורית נדרשת להקפיד על ניהול תקין ומקצועי ולא לגבות כספים שלא כדין"

פורסם בתאריך: 24.6.24 14:31

חברת חוצות המפרץ הגישה לבית המשפט המחוזי תביעה בסך של 10.6 מיליון שקל נגד עיריית חיפה. התביעה הוגשה אתמול (ראשון) באמצעות עוה"ד מוטי איצקוביץ, חגי בורשטיין ועומר דגן ממשרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ KGI.

לפי כתב התביעה, באוגוסט 2019 קיבלה החברה היתר להריסת מבנים במתחם חוצות המפרץ שהשתרעו על פני שטח של 17,461 מ"ר במגרש ששטחו הוא 33,135 מ"ר. לטענת חוצות המפרץ, ב-30 במרץ 2022 הגישה החברה בקשה לקבלת היתר בנייה למבנה מסחרי של שתי קומות, ובעטיו הוטל עליה תשלום אגרות והיטלי פיתוח בסכום מצטבר של 10,656,124 שקל – היטלי תיעול בסך של 2.1 מיליון שקל והיטל סלילת כביש ומדרכה בסך של 8.5 מיליון שקל. לטענתה, "לאור הצורך בקבלת היתר הבנייה, התובעת שילמה תחת מחאה את כל האגרות וההיטלים שנתבקשו בדרישת התשלום".

כעת טוענת חוצות המפרץ כי נפלו פגמים בחיובים שהוטלו עליה. החברה הזמינה חוות דעת של מומחה, שלפי ממצאיה ניתן להיווכח כי התשתיות בסביבת הנכס פותחו עשרות שנים לפני שהוצאה דרישת התשלום. החברה צירפה לתביעה תצלומי אוויר שמוכיחים לטענתה כי כבר בשנת 2000 היתה קיימת תשתית משמעותית ברחובות הגובלים בנכס, שכללה אספלט, איי תנועה, מדרכות וגינון. עוד טענה החברה בכתב התביעה כי לפי הממצאים של המומחה, בשנים 2007-2000 בוצעו במקום עבודות תשתית מהותיות נוספות, לרבות ביטול אספלט, תוספת של מדרכות וחניות ושינויים באיי התנועה.

 

 

את המקרקעין רכשה חוצות המפרץ מכור תעשיות ומגרינסטון תעשיות בשנים 2016-2011, ולכן, היא טוענת, "הנחת התשתיות קדמה לשני חוקי העזר סלילה ותיעול (מהשנים 2019 ו-2008) ואף למועד רכישת הנכס (בשנים 2016-2011). אם כן, אנו למדים כי אירועי המס הרלוונטיים לחיוב הנכס בהיטלי פיתוח מכוח חוקי העזר סלילה ותיעול התרחשו לפני שנים רבות, ויש בכך כדי להשליך על תקינות דרישת התשלום בגין רכיב הקרקע והבינוי אשר היה קיים בתקופה הרלוונטית – תחולת חוקי העזר, זהות הגורם החייב בתשלום, התיישנות עילת החיוב; שיהוי בהוצאת דרישת התשלום וכיו"ב".

החברה טוענת כי החיוב בגין שטח הקרקע צריך להיות מוטל על בעל הנכס במועד שבו מונחת התשתית העירונית לראשונה, כפי שנקבע בחוקי העזר סלילה ותיעול: "התובעת טוענת כי היא לא היתה בעלת זכויות בנכס במועד הנחת התשתיות, שהוא המועד הרלוונטי לכל הפחות בגין שטח הקרקע והבנוי, ועל כן לא ניתן כלל לחייבה בגין רכיב הקרקע, והיה על המשיבה לקזז את שטח הבנייה שנהרסה משטחי החיוב נשוא היתר הבניה החדש.

חוצות המפרץ מבקשת מבית המשפט להורות לעירייה להשיב לה 7,618,469 שקל בגין רכיב הקרקע נכון למועד הגשת התביעה ו-3,037,655 שקל בגין אי קיזוז שטחי בנייה שנהרסה ואשר נבנתה על ידי הבעלים הראשון בתקופה שבה בוצעו הסלילה והתיעול סביב הנכס, ובסך הכל 10,656,124 שקל. החברה טוענת כי "יש להשיב לה את הכספים שנגבו ביתר, וזאת גם מכוח חוק עשיית עושר ולא במשפט. העירייה כרשות ציבורית נדרשת להקפיד על ניהול תקין ומקצועי ולא לגבות כספים שלא כדין".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה תלמד את כתב התביעה ותגיב כמקובל לבית המשפט".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. אמיר

    עירית חיפה אני כועס ומתבייש בך את עובדת לא ביושרה ואת המחיר משלמים האזרחים כואב הלב … יש לי קבלות אין סופיות לכל מילותי

  2. אסון

    חוצות המפרץ זה קומבינה של יהב לשקשוקת משפחת עופר להפוך שטחי מפעלי תעשייה בעבר
    לקניון ענקי. עכשיו אנחנו (חיפה מכיסי התושבים) תשלם את התביעות שלהם לא לשלם ארנונה ומיסים

  3. ההון האנושי בעירייה

    בעירייה בכלל ובמחלקת הנדסה בפרט. לעשות שם סדר דחוף!

  4. מישהו שיודע

    רק קיזוז עבור הנכס שנהרס יקבלו , יש נוסחה בתקנות מאוד פשוטה זה כפול זה .
    יש הרבה תקדימים שכם אם העירייה לא ביצע אף תשתית עדיין יש צורך להחזיר לכאורה לעירייה את הסף שהושקע בתשתית ההולכה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר