-->
נחיל המדוזות שמתקרב לחיפה (צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים)
נחיל המדוזות שמתקרב לחיפה (צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים)

מטורף: נחיל מדוזות ענק בדרך לחופי חיפה

לפי האתר מדוזות בע"מ, הנחיל הענק שתיעד גיא לויאן מרשות הטבע והגנים צפוי להגיע בימים הקרובים לחופי חיפה. ד"ר אורי פריד, אקולוגית ימית ברט"ג: "המדוזות הרבה יותר יפות במים, ולאמיצים שבינינו מומלץ לשנקל באזור החוף ולחפש את המינים השונים, במרחק ביטחון כמובן"

פורסם בתאריך: 23.6.24 10:10

נחיל מדוזות עושה את דרכו למפרץ חיפה ולחופי העיר. את הנחיל תיעד גיא לויאן מרשות הטבע והגנים (רט"ג), שם מסרו כי חודש יוני ועומסי החום מביאים איתם את נחיל המדוזות, שאמור למלא את החופים. הרוחצים בים כבר מדווחים על צריבות ועל מפגשים עם מדוזות מסוגים שונים, ובהם המדוזה הלבנה החוטית הנודדת, המדוזה החומה פעמונית נקודה והמדוזה כחולת השוליים.

ד"ר אורי פריד, אקולוגית ימית ברט"ג: "מדוזות הן בעלי חיים חסרי חוליות השייכות למערכת הצורבים, שכוללת גם אלמוגים ושושנות ים. בישראל מוכרים כעשרה מיני מדוזות, רובן פולשות. המין הנפוץ ביותר הוא החוטית הנודדת, שהיא המדוזה הצורבת שבה אנו נתקלים לרוב בחודשי הקיץ. עם זאת, ניתן להבחין גם במינים נוספים שנסחפים ביחד איתה כמו כחולת שוליים חלקה שהיא מין מקומי של מדוזה שהיתה בעבר נפוצה יותר בחופינו. זו מדוזה יפיפייה עם שוליים כחולים בולטים, שצריבתה אינה כואבת כמו של החוטית. ניתן להבחין גם במינים פולשים נוספים של מדוזות יפיפיות שצריבתן אינה כואבת כשל החוטית, כמו פעמונית נקודה או פרחונית סגולה".

 

 

לדבריה, "המדוזות מושפעות מאוד משינויי אקלים ומהתחממות המים. בשנים האחרונים קשה לתזמן בדיוק מתי יגיעו הנחילים לחוף. היו גם שנים שלא ראינו הרבה מדוזות בקיץ אלא דווקא בחורף. באתר מדוזות בע"מ יש הרבה מידע על המדוזות השונות ועל מיני צורבים נוספים. אם נתקלתם במדוזות, ניתן ואף מומלץ לדווח באתר מדוזות בע"מ על התצפית. הדיווח עוזר לחוקרים למפות ולתזמן את הגעתן של המדוזות לאורך חופי ישראל ולשפר את הידע שלנו עליהן. לפי האתר, הנחילים מתקרבים אלינו ובשבוע הקרוב נראה הרבה מדוזות בחופים ונרגיש את צריבתן. המדוזות הרבה יותר יפות במים, ולאמיצים שבינינו מומלץ לשנקל באזור החוף ולחפש את המינים השונים, במרחק ביטחון כמובן".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. רעיון

    לעשות גלים גדולים במים שיזיזו אותם ככה שינועו אל עבר לבנון

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר