-->
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מדד הגאווה: חיפה שוב מחוץ לעשירייה הראשונה

רגע לפני המצעד: במדד הגאווה לשנת 2023 שפרסמה האגודה למען הלהט"ב בישראל, ואשר בוחן את ההשקעה של הרשויות המקומיות בקהילת הלהט"ב, חיפה אינה נכללת בעשירייה הפותחת של היישובים ומדורגת במקום השישי בלבד בין הערים הגדולות

פורסם בתאריך: 21.6.24 09:02

היום (שישי) יתקיים מצעד הגאווה בחיפה, וכמו בכל השנים האחרונות פרסמה האגודה למען הלהט"ב בישראל את מדד הגאווה ברשויות המקומיות לשנת 2023. המדד, שמתפרסם זו השנה החמישית, בוחן את ההשקעה של הרשויות המקומיות בישראל בקהילת הלהט"ב, וממנו עולה שמצבה של חיפה בתחום זה אינו מהמשופרים.

בניגוד לשנים קודמות שבה המדד נתן ציון כללי לכל הרשויות, השנה בוצעה חלוקה גם לערים גדולות (יותר מ-100,000 תושבים),  לערים קטנות (פחות מ-100,000 תושבים) ולמועצות אזוריות. ברשימה הכללית, בדומה לשנת 2022 שבה דורגה חיפה במקום ה-12, חיפה לא נכללת בעשירייה הפותחת. עשר הערים והמועצות המובילות הן גבעתיים, המועצה האזורית חוף הכרמל, רעננה, מודיעין-מכבים-רעות, רמת גן, רמת השרון, ראשון לציון, כפר סבא, הרצליה ותל אביב.

 

מדד הגאווה ברשויות המקומיות לשנת 2023

מדד הגאווה ברשויות המקומיות לשנת 2023

 

 

ברשימת הערים הגדולות ניצבת חיפה במקום השישי, אחרי רמת גן, ראשון לציון, תל אביב, כפר סבא ובאר שבע. בתחום החינוך קיבלה חיפה את הציון 2 מתוך 5, בתחום הרווחה – 5, בתחום התרבות – 5, בתחום הנראות במרחב הציבורי – 4 ובתחום התשתיות והמבנה הארגוני – 4.

"חיפה מפגינה מצוינות בתחומי הרווחה והתרבות ועושה צעדים לקידום הקהילה הגאה הערבית ברשות", נכתב בדוח שצורף למדד, "ברשות פועלות רכזת האחראית על תחום זה, עובדת סוציאלית להט"ב דוברת ערבית, ומספר קבוצות גאות ייעודיות ללהט"ב ערביות וערבים. לאורך השנה התקיים מגוון של פעילויות ואירועים לקהילה הגאה שאותן פרסמה הרשות בפלטפורמות הרשמיות שלה".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו מחוץ לעשיריה! זה קטסטרופ…ביזיון…

  2. אליהו אחיאל

    באם כן מציד ראוי בין בת גלים לחוף הכרמל צעדה במקביל לצד כביש חיפה דרומה אשר לא מהווה מטרד וסגר לתושבים בכרמל עם העסקת מאות שוטרות שוטרים וצוות ותתושוטרי מג״ב אשר בוודאי עמוסים בארועי ביטחון …

  3. אייל

    זה כאילו הציבור הדתי יפרסם את מדד התורה, איזו עיר נותנת יותר שירותים ותמיכה לציבור הדתי
    וידרוש שכל העיריות יתחרו ביניהן מי נותנת יותר שירותים ספציפיים למגזר אחד בלבד.
    למה זה דבר חיובי?
    מי קבע שמגיע להם שירותים נפרדים בעירייה? הרי הם טוענים שהם לא שונים מכולם… אז למה צריך עו"ס נפרדות?

  4. האגודה למען הלהט"ב

    היי, אני איילת ואני מתנדב.ת באגודה למען הלהט"ב, שמנסה לשנות מידע שגוי ושיח פוגעני נגד הקהילה הגאה.

    המצעדים מעלים על סדר היום הציבורי את האלימות, השנאה והאפלייה שיש כלפי הקהילה. יש לקהילות שונות צרכים משלהן. לכן יש גם דברים כמו עו"ס נפרדות.

    אירועי הגאווה הם ביטוי גם לחופש הביטוי וחופש ההתאגדות, שהם זכויות בסיסיות בכל דמוקרטיה. כמו שלקבוצות אחרות יש את הזכות להתאגד ולהביע את עמדותיהן, כך גם לקהילה הלהט"בית.

    אירועי הגאווה, כולל המצעדים, כוללים לעיתים קרובות פעילויות חינוכיות והסברתיות שמטרתן להרחיב את ההבנה והקבלה של הקהילה הלהט"בית. חינוך הוא כלי חשוב במאבק נגד דעות קדומות.

    עבור רבים מחברי הקהילה הלהט"בית, במיוחד צעירים ומי שבארון, האירועים האלו הם מקור לתמיכה ועידוד. הם מציעים מקום בטוח שבו ניתן להרגיש שייכות וחוזק, במיוחד באזורים שבהם קבלה חברתית עלולה להיות נמוכה יותר.

    אירועי הגאווה הם גם הזדמנות להנציח את אלה שנפגעו או נהרגו בשל אפליה ואלימות נגד הקהילה הלהט"בית. מצעדי הגאווה מזכירים לנו את הצורך במאבק מתמשך למען זכויות האדם.

    באגודה ישנם מרכזים לטיפול, ייעוץ והקשבה. חפשו אותנו באינטרנט: קבלת סיוע ודיווח אגודה למען הלהט"ב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר