-->
יונה יהב ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)
יונה יהב ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)

פרשת בית הספר החרדי לבנות: ניצחון לאלפר על יהב

בישיבת המועצה האחרונה התחוללה מהומה בהצבעה על ביטול הקצאה של מבנה פסג"ה לבית ספר תיכון לבנות מהמגזר החרדי, ויונה יהב הורה להוציא את יו"ר דגל לתושב מיכי אלפר מהאולם. אך זה לא ויתר, פנה ליועצת המשפטית ולמשרד הפנים, וזכה בדיון חוזר

פורסם בתאריך: 21.6.24 07:57

יו"ר סיעת דגל לתושב במועצת העיר מיכי אלפר, מ"מ ראש העיר בקדנציה הקודמת, יכול לזקוף לזכותו ניצחון על ראש העיר יונה יהב.

בישיבת המועצה האחרונה הובא פרוטוקול ועדת ההקצאות לאישור. על פי הפרוטוקול, ועדת ההקצאות החליטה לבטל הקצאה של מבנה פסג"ה ברחוב דרך הים 202 לעמותת טללי אורות, שנועד לשמש בית ספר תיכון לבנות מהמגזר החרדי. עוד בשנת 2020 נחתם הסכם להשאלת המבנה לעמותה לתקופת ביניים של 36 חודשים עד להחלטה סופית של המועצה, באוגוסט 2021 המליצה ועדת ההקצאות לאשר את הבקשה להקצאת המבנה לתקופה של חמש שנים, וביוני 2023 אישרה המועצה את ההמלצה.

לפני כחודשיים החל נושא ההקצאה להסתבך. ראש מינהל החינוך אילנה טרוק שלחה התייחסות ולפיה מתוך 107 תלמידות, 31 הן תלמידות חוץ ו-43 הן תלמידות חיפאיות שלומדות במוסדות אחרים. לנוכח הדברים המליצה המחלקה המשפטית בעירייה להביא את הנושא לדיון בוועדת ההקצאות שתבחן את המשך ההקצאה, ב-8 במאי החליטה הוועדה לבטלה.

כאמור, בשבוע שעבר התקיימה ההצבעה על אישור הפרוטוקול, ואלפר מחה על ההחלטה. עד מהרה התפתח הדיון לצעקות בין יהב לאלפר, וראש העיר הורה להוציא את האחרון מאולם המליאה. לאחר הדיון שלח אלפר מכתב ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין ובו דרש לקיים הצבעה חוזרת: "רשות הדיבור שניתנה לי (גם היא בקושי רב ולאחר שיג ושיח עם ראש העיר והיועצת המשפטית) נקטעה לטובת סיכום הצבעה שלא הסתיימה ובעוד שחברי המועצה לא השלימו את הצבעתם. לא ניתנה לי ולחבריי האפשרות להצביע, בקשתי והפצרותיי לקיום הצבעה סדורה לא נענו, ועד כה לא ברור מה הצביעו החברים. עמדתי הברורה נגד ההחלטה לא מופיעה במסך ההצבעות, ואף לא של חברי אלי בן דיין שהביע את התנגדותו באופן נחרץ, שגם היא לא מקבלת ביטוי בסיכום ההצבעה".

לאחר שלא נענה שלח אלפר מכתב גם לממונה על המחוז במשרד הפנים אלי רגב בדרישה לקיים הצבעה חוזרת ובבקשה להתערבותו: "עד עתה, בחלוף חמישה ימים, פנייתי נותרה ללא תגובה. אבקש את התערבותך להבאת הנושא לקיום הצבעה חוזרת ואכיפת הוראות החוק".

 

 

אתמול (חמישי) קיבל אלפר כבר תשובה מקליין, שהודיעה לו כי יתקיים דיון נוסף בנושא, משמע – הצבעה חוזרת. "בחנתי ארוכות ובאופן יסודי ומקיף את מהלך הדיון וההצבעה בנושא, וסבורני כי לא נפל כל דופי במהלך הדיון. אני דוחה מכל וכל את הטיעון כי ביטול ההקצאה נעשה מטעמים זרים. למועצה סמכות, ולמותר לציין שאף חובה, לבחון את תקינות הקצאת נכסי העירייה, וכל אימת שעולה חשש כי מטרות ההקצאה אינן מקוימות במלואן, ברי כי קמה החובה להעמיד לדיון במועצה את תקינות ההקצאה והמשכה, וכך נעשה גם במקרה זה", כתבה קליין לאלפר.

קליין הוסיפה כי ניתנה זכות דיבור לכל חבר מועצה שביקש להציג את עמדתו בנושא וכי רוב חברי המועצה שהתנגדו להצעה לבטל את ההקצאה זכו לזמן דיבור. עוד ציינה קליין באשר לזכות ההצבעה כי "זו ניתנה מספר רב של פעמים, והן ברכה (ברכה סלע, עוזרת בכירה למנכ"ל העירייה שמנהלת את ישיבות המועצה; ב"כ) והן אני שבנו והפצרנו בך כי תפעל להצגת הצבעתך, ואולם אתה בחרת לא לעשות כן".

עם זאת, בסיום מכתבה מאשרת קליין כי הוחלט לקיים דיון חוזר: "חרף כל האמור לעיל, לפנים משורת הדין, מבלי שהדבר יהווה כל אישור לטענותיך בדבר פגמים שנפלו במהלך הדיון, ומשום הבנתנו את חשיבות קיומו של דיון מקיף בנושא, ניתן אישורו של ראש העיר לבקשתי להעלות לדיון נוסף את הנושא בפני מועצת העיר. אדגיש כי בעתיד לא אוכל להתיר דיון חוזר בנסיבות שבהן חברי מועצה מסרבים במופגן להצביע. חבר מועצה שנוכח באולם אך מסרב לרשום את הצבעתו ייחשב כמי שנמנע מהצבעה".

מאלפר לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. יוסי

    יהב הקשיש הפך בערוב ימיו לסוג של דיקטטור. למזלנו אנחנו חיים במדינת חוק ששמים גבולות בפני טיפוסים מהסוג של יהב. לא ניתן לו להרוס את חיפה.

  2. אנונימוס

    אם קליין טוענת שחובת העירייה לאכוף את הקצאות העירייה. ועולות טענות שההקצאות לא נבחבנו כראוי
    למה היא לא בוחנת בעצמה?

  3. גולנצ'יק

    לא להקצות לג'וקים האלו כלום, כמו ארבה משתלטים ויהרסו את העיר. חרדים הם גויים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה ברחוב שלנו חרדים אשר לא הולכים לצבא ? למה זה מגיע לנו. שילכו למאה שערים !

  5. נגמר השתיקה שלנו לסחיטה החרדית את המדינה ואת העיריות

    אדון אלפר תגיד לאברכים המשתמטים שלך מבני ברק וירושלים לא לבוא לחיפה
    אתם לא תנהלו את העיר. אתם לא תהיו פה רוב ותתחילו להזיז מוסדות חילונים עבור ישיבות.
    אתם לא תסגרו את חיפה בסופי שבוע. אתם לא תשלטו בחיפה. נקודה. לא טוב לכם לכו.

  6. חנה דוד

    מישהו צריך ללכת לכלא על ניסיון לקבל מבנה למוסד חינוך כאשר 70% מהתלמידות הן פיקציה. זה ניסיון הונאה חמור. אז אלפי זכה בדיון נוסף מקווה שיקבל גם כתב אישום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר