-->
ילד חולה (צילום: Olga-Moro/depositphotos.com)
ילד חולה (צילום: Olga-Moro/depositphotos.com)

תלמידים בנאות פרס נחשפו לתלמיד חולה בשעלת

ההורים לתלמידי כיתה ה' בבית הספר נאות פרס חוששים כי התלמיד החולה ממשיך להגיע לבית הספר. שעלת היא מחלה זיהומית מדבקת ומסכנת חיים, ובמכתב שקיבלו ההורים מרופאת המחוז הם התבקשו להגיע עם ילדיהם בדחיפות לרופא המשפחה כדי לקבל חיסון

פורסם בתאריך: 20.6.24 20:06

תלמידים בכיתה ה' בבית הספר נאות פרס נחשפו לתלמיד חולה בשעלת, וההורים חוששים שהתלמיד החולה ממשיך להגיע לבית הספר. שעלת היא מחלה זיהומית מדבקת ומסכנת חיים, אשר פוגעת ברירית דרכי הנשימה, בעיקר בקנה הנשימה ובסימפונות. המחלה מאופיינת בהתקפי שיעול שמסתיימים בשאיפת אוויר חדה בעלת צליל שרקני.

בעקבות החשיפה לחולה פנתה היום (חמישי) רופאת לשכת הבריאות המחוזית חיפה ד"ר אנה ויינטרוב במכתב להורים בנושא טיפול למניעת שעלת לאחר חשיפה. "לאחרונה נחשף ילדכם לחולה שעלת", כתבה ד"ר ויינטרוב, "שעלת היא מחלה חיידקית מדבקת העוברת באמצעות שיעול וגורמת לשיעול ממושך וקשה. היא עלולה לגרום לסיבוכים משמעותיים ואף להיות מסכנת חיים, במיוחד בתינוקות בחודשי חייהם הראשונים. זו מחלה שניתנת למניעה על ידי חיסון הכלול בחיסוני השגרה בישראל.

 

 

הרופאה המחוזית הוסיפה כי "משרד הבריאות ממליץ שילדכם יקבל טיפול מונע לחיידק השעלת. הטיפול המומלץ הוא למגעים הקרובים, ללא קשר למצב החסינות שלהם נגד חיידק השעלת. טיפול מונע מיועד למנוע הדבקה של הנחשף וגם העברה משנית של המחלה. אתם מתבקשים לפנות לרופא שלכם בהקדם האפשרי עם מכתב זה כדי שהוא יוכל לרשום את התרופה לטיפול".

בפנייה ל"כלבו – חיפה והקריות" אב לאחד מהתלמידים בכיתה חשש כי התלמיד החולה ממשיך להגיע לבית הספר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנהלת המוסד החינוכי דיווחה למשרד החינוך ולמשרד הבריאות. יצא מכתב להורים על ידי משרד הבריאות תוך הנחיות לטיפול מנע".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. מעניין

    מאוד מעניין מי זה האבא שקבע שהילד ממשיך להגיע חולה לבית הספר .
    בטח זה אותו אחד שמפרסם מחדלים ופיטורים בזמן מילואים….

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר