-->
טקס החתימה על הסכם המיזוג בין המרכז האקדמי ויצו לאוניברסיטת חיפה (צילום: נגה מלסה לע"מ)
טקס החתימה על הסכם המיזוג בין המרכז האקדמי ויצו לאוניברסיטת חיפה (צילום: נגה מלסה לע"מ)

הסתיים תהליך המיזוג בין המרכז האקדמי ויצו לאוניברסיטה

בתום שנתיים של עיכובים והרבה דם רע התקיים טקס החתימה על הסכם המיזוג בין המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו לאוניברסיטת חיפה. שר החינוך יואב קיש: "זהו חידוש של ממש בעולם האקדמי. אין לי ספק שהאוניברסיטה תדע למנף את המיזוג לטובתה ולטובת כל החברה הישראלית"

פורסם בתאריך: 18.6.24 13:34

אחרי שנתיים וחצי של עיכובים והתדיינויות הסתיים תהליך המיזוג של המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו לאוניברסיטת חיפה. היום (שלישי) התקיים טקס החתימה שמציין את העברת המשאבים של המרכז האקדמי ויצו ממשרד החינוך לוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ואת סיום תהליך המיזוג.

הטקס התקיים במשרד החינוך במעמד שר החינוך ויו"ר מל"ג יואב קיש, מנכ"לית מל"ג ד"ר ורדה בן שאול, מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני , מנכ"לית ויצו העולמית מירה מינס, נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין ורקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי שנבחר לנשיא האוניברסיטה הבא.

בעקבות המיזוג תיכנס האוניברסיטה לתחום העיצוב, והפעילות של ויצו תהפוך לחלק אורגני של האוניברסיטה כבית הספר לעיצוב שלה. הלימודים ימשיכו להתקיים בקמפוס של ויצו במושבה הגרמנית. באוניברסיטה לומדים כ-14,000 סטודנטים ובויצו לומדים כ-700 סטודנטים, והצדדים מקווים כי האיחוד יכפיל את מספר הסטודנטים בויצו ויאפשר פתיחת חוגים חדשים ופיתוח תוכניות לימוד משותפות לתואר שני עם החוגים השונים באוניברסיטה.

 

 

השר קיש: "המיזוג הוא בשורה חשובה לצפון בכלל ולחיפה בפרט. הקמת בית ספר לעיצוב באוניברסיטת מחקר היא בבחינת חידוש של ממש בעולם האקדמי. מנעד שיתוף הפעולה בין בית הספר לעיצוב לפקולטות השונות באוניברסיטה הוא מגוון מאוד, ואין לי ספק שהאוניברסיטה תדע למנף את המיזוג לטובתה ולטובת כל החברה הישראלית".

יו"ר ות"ת פרופ' יוסי מקורי: "המיזוג התקיים תודות למהלך אסטרטגי שמובילה ות"ת בשנים האחרונות לצמצום מספר המכללות לחינוך דרך מיזוגן בינן לבין עצמן או עם מוסדות אקדמיים אחרים, ומעברן מתקצוב משרד החינוך לתקצוב ות"ת. לבד מחיזוק מערכת ההכשרה להוראה, המהלך מאפשר למדינה תכנון רוחבי ואחיד של מערכת ההשכלה הגבוהה, הגברת החופש האקדמי והמינהלי והשוואת מעמדן של המכללות האקדמיות לחינוך למוסדות האקדמיים האחרים. עם השלמת מיזוג זה, מספר המכללות לחינוך שעברו בפועל לתקצוב ות"ת עומד על שמונה, וכולי תקווה שגם הבאות בתור יצליחו להשלים את המהלך".

פרופ' אלרואי: "בית הספר החדש שלנו לעיצוב יספק הזדמנויות בלתי נגמרות לסטודנטים שלנו, כאלה שהם לא יוכלו למצוא בשום מקום אחר. השילוב הראשון מסוגו בארץ יפתח עבורם תחומים חדשים ומבוקשים בעולם התעסוקה, וזוהי גאווה גדולה לומר שהשילוב הזה נמצא רק בחיפה ורק באוניברסיטת חיפה".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. הזויים

    מיזוג בין שני מוסדות כושלים. מישהו חושב שזה כמו במתמטיקה שמינוס ומינוס יביא פלוס?

  2. הרס ויצ"ו בשלבים

    האטניברסיטה תהרוס בהדרגה את מכללת ויצ"ו עד לסגירה שלה מרמה אקדמית נמוכה.
    זה ברור לכל הצדדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר