-->
הלל לזרוב על רקע ציור הקיר בבית הספר ליאו באק
הלל לזרוב על רקע ציור הקיר בבית הספר ליאו באק

"אני האמן שצייר הכי הרבה את דגל הלאום בציורי קיר בארץ"

אחרי שעיטר בציורי קיר את החזית ואת אולם הספורט של בית הספר תל חי, הוסיף הלל לזרוב לרזומה העשיר שלו גם את תיכון ליאו באק ואת היסודיים בן גוריון ואילנות. "השינוי שהציורים מחוללים בבתי הספר הוא משמעותי כי הם מכניסים אווירה נעימה לסביבה הלימודית", הוא אומר

פורסם בתאריך: 15.6.24 10:03

שלושה בתי ספר – תיכון ליאו באק בכרמל הצרפתי והיסודיים בן גוריון ברוממה ואילנות בכרמל המערבי – התחדשו בציורי קיר של האמן הבינלאומי הלל לזרוב. השלושה הצטרפו לבית הספר היסודי תל חי בנוה שאנן שזכה בשנת 2022 לציור של לזרוב על קיר אולם הספורט לציון 100 שנים להיווסדו, ופחות משנה לאחר התקשטה גם חזית בית הספר בציור קיר של האמן.

"במשך 30 שנה אני מצייר על מבני בתי הספר בישראל ומייפה אותם, וגם בארצות הברית ציירתי על שני בתי ספר", מספר לזרוב, "התחלתי לצייר על קירות מבני החינוך בשנות ה-90, וכשהגעתי לצפון ציירתי בבתי ספר בקרית ביאליק ובבתי ספר ובמוקדים שונים בנהריה. בעקבות העבודות בתל חי פנו אלי המנהלות של ליאו באק, בן גוריון ואילנות, וביקשו ממנו לצייר גם אצלן. בליאו באק ציירתי על שלוש קומות של מרחבי למידה, בבן גוריון במגרש הספורט והתכנון להמשך הוא גם בחזית, ובאילנות בחזית".

 

ציור הקיר בבית הספר בן גוריון (צילום: הלל לזרוב)

ציור הקיר בבית הספר בן גוריון (צילום: הלל לזרוב)

 

 

מאיפה מגיעים הרעיונות לציורים?

"כל בית ספר צויר לפי חזונו לאחר שיחות וישיבות שנערכו עם המנהלות. לאחר שאני שומע מהו החזון אני מצייר סקיצות ועושה הדמיות מחשב, ורק אז יוצא לדרך. באילנות חלק מהציור נעשה בגובה והשתמשתי בפיגום".

לזרוב מספר שציור על קירות של בתי ספר מהווה עבורו סוג של סגירת מעגל בחיים: "לפני כ-50 שנה, כשלמדתי בכיתה ד', המנהלת שלי זיהתה את כישרוני בציור, אך גם ראתה שאני לא מרוכז בשיעורים. אז לא היו אבחונים ולא ידעו מה זו הפרעת קשב וריכוז. היא הוציאה אותי לצייר על קירות בית הספר, והעוזרים שלי היו תלמידים גדולים ממני – מכיתות ה' ו-ו'".

מעבר לאסתטיקה, מהי החשיבות של ציורי קיר בבתי הספר?

"השינוי שהציורים מחוללים בבתי הספר הוא משמעותי כי הם מכניסים אווירה נעימה לסביבה הלימודית. הם נותנים ערך מוסף גבוה מבחינת המסרים שבית הספר רוצה להעביר. עכשיו, בעקבות המלחמה, אני מוסיף לציורים שלי את דגל הלאום. אני האמן שצייר הכי הרבה את דגל הלאום בציורי קיר ברחבי הארץ".

 

ציור הקיר בבית הספר אילנות (צילום: הלל לזרוב)

ציור הקיר בבית הספר אילנות (צילום: הלל לזרוב)

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אייל

    כל הכבוד לך!
    גם צייר ואמן מוכשר, וגם מעביר מסר של ציונות ואהבת ישראל בהוספת דגל הלאום שלנו למיורים היפים שלך
    תודה!

  2. שאלה

    אולי עיריית חיפה תשקיע ביצירת בתי ספר חדשים ונעימים ואז לא יצטרכו כפלסטר לשים ציורי קיר להסתיר את קוביות הבטון המכוערות והמיושנות האלו?

  3. רותי

    כל הכבוד!
    עכשיו גם באוניברסיטאות והמכללות שמחזיקים מרצים וסטודנטים תומכי טרור, בבקשה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר