-->
הפתח בגדר ליד השער של אתר הבנייה בטיילת בת גלים (צילום: נמרוד אשכנזי)
הפתח בגדר ליד השער של אתר הבנייה בטיילת בת גלים (צילום: נמרוד אשכנזי)

הגדר נהרסה במהלך הבנייה, בה"ד חיל הים פרוץ

הכניסה האחורית לבה"ד חיל הים, שממנה יוצאים החיילים בסירות אל הים, פרוצה לחלוטין. היא נמצאת סמוך לאתר הבנייה בטיילת החדשה בבת גלים, שהשער אליו פתוח ואיש לא משגיח מי נמצא בו. דובר צה"ל: "אתר העבודה נמצא באחריות עיריית חיפה ומחוץ לגבולות המחנה הצבאי"

פורסם בתאריך: 16.6.24 07:51

מחדל ביטחוני חמור: הכניסה האחורית לבסיס ההדרכה (בה"ד) של חיל הים, שממנה יורדות סירות אל הים – פרוצה לחלוטין. הגישה לבסיס מתאפשרת דרך השער שמוביל לאתר הבנייה הסמוך, שבו נבנה בימים אלה גשר אשר יעבור מעל מפרץ הסירות של הבסיס ויחבר את טיילת בת גלים לחוף השקט. אלא שאיש לא משגיח מי נכנס אל האתר, והגדר שחצצה בינו לבין השטח שמשמש את הצבא נהרסה במהלך העבודות ולא תוקנה.

הכניסה לאתר היא מרחוב אהרון רוזנפלד, צמוד לחוף הכלבים, דרך שער גדול שמשמש את פועלי הבניין, את המשאיות ואת הטרקטורים שעובדים במקום, אך לא מוצב שם שומר שיבדוק את זהות הפועלים והמבקרים שעוברים בו. במהלך סוף השבוע, כשהאתר אינו פעיל, השער ננעל במנעול, אך התועלת שלו מוגבלת. לצדו של השער נפער פתח בגדר שמאפשר להולכי רגל לעבור דרכו בקלות, ומשם הדרך אל הבסיס קצרה.

 

הגשר בהקמה והגדר שנהרסה (צילום: נמרוד אשכנזי)

הגשר בהקמה והגדר שנהרסה (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

בסיור שערכנו באתר הבנייה מצאנו את השער פתוח, ואחרי הליכה של כ-300 מטר הגענו עד למפרץ הסירות של הבסיס. בדרך חלפנו ליד מגדל השמירה, ללא כל התייחסות מצדו של החייל שהוצב שם. הוא הביט לעברנו ולא שאל למעשינו במקום, גם כשצילמנו תמונות של המגדל ושל הבסיס.

במפרץ, שם נבנה הגשר, הבחנו בחיילים בסירת גומי בדרכם אל הים, והגענו למרחק של מטרים בודדים מהם. גם הם לא שאלו לזהותנו. כשהחיילים ירדו אל המים, השער האחורי של הבסיס נשאר פתוח לרווחה.

 

מגדל השמירה בבה“ד חיל הים (צילום: נמרוד אשכנזי)

מגדל השמירה בבה“ד חיל הים (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

האתר הפרוץ הוא לא רק סכנה ביטחונית לחיילי הבסיס אלא גם סכנה בטיחותית למבקרים במקום. למרות שהטיילת אינה פתוחה לקהל הרחב ניכר כי אנשים מבלים בה. אפשר למצוא סמוך לספסלים שאריות של אוכל ושתייה שמעידות כי הטיילת משמשת מקום מפגש, בעיקר בשעות הערב. מי שייכנס לטיילת, יוכל להגיע בקלות אל אתר הבנייה שבו סכנות בטיחותיות רבות – ברזלים חשופים, כלי עבודה וגשר שבנייתו טרם הסתיימה והוא בבחינת מפגע.

 

 

הטיילת שמובילה אל הגשר נחנכה לפני כארבע שנים. נסלל בה שביל להולכי רגל והוצבו בה ספסלים, צלונים ומתקני כושר, אך היא נותרה סגורה לציבור בשל עיכוב בהעברת השטח שבו עובר הגשר ממשרד הביטחון לידי עיריית חיפה. הסחבת הסתיימה לפני שנתיים, ובינואר 2023 הודיעה העירייה כי החלה בהקמת הגשר. בעירייה העריכו שהעבודות יסתיימו תוך שנה, אך מאז חלפה כשנה וחצי ונראה שייקח עוד זמן רב עד להשלמתן.

 

השלט שהוצב עם תחילת העבודות ב-2019 (צילום: יובל בוסין)

השלט שהוצב עם תחילת העבודות ב-2019 (צילום: יובל בוסין)

 

ב-2018, כחלק מהשלב הראשון של העבודות, נהרסה החומה ההיסטורית שהקיפה את הבה"ד, ובמקומה נבנתה חומה חדשה, כ-200 מטר דרומית לישנה. בחיץ שנוצר בינה לבין הים נבנתה הטיילת, והיא אמורה לאפשר רצף להולכי הרגל ולרוכבי האופניים לאורך שפת הים מהחוף השקט, דרך החוף של הבסיס, חוף בת גלים, טיילת בת גלים ותל שקמונה, ועד לשרשרת החופים הדרומיים של העיר.

השלטים שליוו את השלב הראשון של הבנייה הכריזו כי העבודות יסתיימו בנובמבר 2019, אך בשלט החדש כבר לא מצוין תאריך סיום. הטיילת, שעלותה הכוללת לפי העירייה היא כ-20 מיליון שקל, עומדת יתומה ומוזנחת. שיחים גדולים מכסים חלקים מהשביל, ומתקני הכושר והספסלים מלאים בחלודה. גם כאשר תושלם בניית הגשר תידרש עבודת חידוש ושיקום למתקנים שכבר הוקמו, שמן הסתם תוסיף עוד עלויות לבנייה.

 

שיחים מכסים את טיילת בת גלים (צילום: נמרוד אשכנזי)

שיחים מכסים את טיילת בת גלים (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בהתאם להסכם שנחתם בין משרד הביטחון לעיריית חיפה, אתר העבודה נמצא באחריות העירייה ומחוץ לגבולות המחנה הצבאי, שאותו מאבטח צה"ל 24/7 על פי הפקודות. צה"ל מסר את השטח לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ב-28 ביוני 2022. צה"ל תמך לכל אורך הדרך בפרויקט מתוך רצון משותף עם העירייה לפתוח את ציר התנועה על הטיילת עבור האזרחים. עיכובים בפרויקט לא נובעים מסיבות שקשורות לצה"ל".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. תושב בת גלים

    אני גר ליד – אין שום עבודות בנייה בטיילת! כל החלק מחוף בת גלים ועד רמב"ם פשוט נטוש כבר כמעט שנה. אין פועלים, אין תנועה. פניתי לעיריית חיפה מספר פעמים בנושא אך לא חזרו אלי. בדיחה.

  2. רוחמה, כרמל

    עיריית חיפה זה ביזיון מתמשך. מה הם עושים בכספי הארנונה הרצחנית שאנחנו משלמים, הכי גבוהה במדינה?

  3. אברהם

    הכי מצחיק לקרוא את השלט שמבשר שתאריך סיום בניית הטיילת הוא נובמבר 2019. (:

  4. חיפאית לצערה

    יהב אתה חנטריש. תלמד מחולדאי ובוא לראות את טיילת הדולפינריום הנהדרת שהוא חנך השנה. זה אמנם לקח לו כמעט שנתיים מרגע ההכרזה ועד הסיום אבל איזו טיילת!

  5. נמאס

    בושה לעיריית חיפה אם יהיה מחדל בטחוני ידכם יהיו בכך !!!!!!!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עשיתם בלגן. יש שם עמדת שמירה על מגדל. גם כשהכתב היה שם ראה אותו חייל

  7. לירות על מנת להרוג כל משיג גבול

    מתי חיל הים הפך לכאלו נמושות? מישהו פורץ את הגדר לירות עליו
    עדיף שיחוסל איזה כתב שמשוטט בלי אישור ותהיה הרתעה מאשר שלא יירו ואז נקבל נסיונות חדירה נוסח 7-10

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה לעיריית חיפה. הזנחה ובוזבזו כספי ציבור.
    אפשר לסיים עבודות ב שנה ולא לסחוב חמש שנים.
    איפו מבקר חיפה??

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר