-->
התוכנית לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים (צילום: החברה הכלכלית לחיפה)
התוכנית לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים (צילום: החברה הכלכלית לחיפה)

קול קורא נוסף לתוכנית לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים

לפני כחודשיים החלה החברה הכלכלית לחיפה במיזם לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים השוהים בעיר. תוך זמן קצר נרשמו לתוכנית כ-80 מפונים, וכעת הוחלט להרחיב אותה ולהוציא קול קורא נוסף למפונים בעיר, על מנת שיוכלו להמשיך ברצף תעסוקתי בלי לפגוע במענקים או בתקבולים מהמדינה

פורסם בתאריך: 13.6.24 12:44

לפני כחודשיים החלה החברה הכלכלית לחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה, שותפות חיפה-בוסטון, מרכז הזדמנות של מינהל הרווחה, ארגון בעצמי ושותפים נוספים, במיזם לשמירה על הרצף התעסוקתי למפונים השוהים בחיפה. מהחברה הכלכלית נמסר כי תוך זמן קצר נרשמו לתוכנית כ-80 מפונים, ובימים אלה מתחילים את התהליך כ-20 משתתפים. התהליך כולל ליווי והכוון תעסוקתי, שילוב בלימודים ובקורסים להכשרה מקצועית, התנסות אצל מעסיק וחיזוק החוסן התעסוקתי.

עוד נמסר מהחברה הכלכלית כי עם תחילת המלחמה הגיעו לחיפה כ-6,000 מפונים, בעיקר מקרית שמונה, משלומי, מקיבוץ דן ומיישובי הדרום. כיום יש עדיין כ-2,500 מפונים מהצפון, שמשך שהותם בעיר אינו ידוע.

כעת החליטו יוזמי התוכנית להרחיב אותה ולהוציא קול קורא נוסף למפונים בעיר, על מנת שיוכלו להשתלב ולהמשיך ברצף תעסוקתי בלי לפגוע במענקים או בתקבולים שהם מקבלים מהמדינה. מטרתה של התוכנית היא למצוא פתרונות לשמירה על רצף תעסוקתי לכ-75 מפונים בשלב הראשון, ובו בעת לייצר פיילוט חיפאי שאותו ניתן יהיה לשכפל ברחבי הארץ. התמורה עבור התעסוקה של המפונים ממומנת באמצעות תרומה של שותפות חיפה-בוסטון, שתתרום בשלב הראשון כ-300,000 דולר לפרויקט.

ארגון בעצמי ומרכז הזדמנות חיפה של מינהל הרווחה פועלים מול המפונים, והתהליך כולל בניית תוכנית אישית לכל משתתף, ליווי והכשרה מקצועיים והתנסות של שלושה חודשים בחברות עסקיות בחיפה. המעסיקים מקבלים מתנדבים מלאי מוטיבציה, וכל משתתף מקבל מענק חד פעמי של 5,000 שקל, נוסף על המענקים שמגיעים לו במסגרת המדינה.

 

 

מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה אור שחף: "אני שמח לראות שהבשורה יוצאת מחיפה. מבחינתנו, 80 מפונים שנרשמו מיד עם פתיחת ההרשמה זה הישג משמעותי לכל הדעות, המחדד את ההבנה שאכן קיים צורך למתן מענה ייעודי ושהתוכנית היא נדרשת וחשובה. אני קורא למפונים נוספים לפנות לארגון בעצמי ולהתחיל את התהליך. חשוב לציין שמספר המקומות מוגבל, אז כדאי להירשם".

יו"ר החברה הכלכלית לחיפה רני בנדר: "תעסוקה היא לא רק פרנסה, תעסוקה היא משמעות, סיבה לקום בבוקר ולהיות בעשייה ובתנועה. כחברה האמונה על העסקים בחיפה חשוב לנו מאוד לדאוג לעסקים, ולא פחות מכך לקהילה השוהה בעיר מבחינה תעסוקתית, בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים. בימים אלו אנחנו בוחנים פרויקטים חדשים נוספים לקידום העסקים בעיר, ובקרוב נוציא אותם לדרך".

יו"ר שותפות חיפה-בוסטון ד"ר אפרת שפר: "ניסינו לבנות ביחד מהלך שיאפשר חזרה לשגרת חיים ככל הניתן – מקומות תעסוקה שיתאימו לצרכים ולדרישות של המפונים, התנסות של 50 אחוז משרה, מעטפת מקצועית ומענה לצרכים כמו חוסן ורכישת מיומנויות. כדי לעודד השתתפות בתוכנית שמנו לנו למטרה לא לפגוע במענקים הניתנים למפונים תוך כדי הכנסתם למערכת תעסוקתית, ולכן בניית מודל ההעסקה היתה מאתגרת".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר