-->
פארס אבו ליל מציג את הפרויקט הייחודי בכנס ארגון הרוקחות הישראלי
פארס אבו ליל מציג את הפרויקט הייחודי בכנס ארגון הרוקחות הישראלי

ייעוץ רוקח קליני מונע אשפוזים חוזרים בקרב חולי אי ספיקת לב

צעד משמעותי במאבק באשפוזים חוזרים של חולי אי ספיקת לב: שירותי בריאות כללית והמרכז הרפואי כרמל מפעילים פרויקט ייחודי בהובלתו של מג"ר פארס אבו ליל, רוקח קליני משולב בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ובכרמל

פורסם בתאריך: 3.6.24 17:10

צעד משמעותי במאבק באשפוזים חוזרים של חולי אי ספיקת לב: שירותי בריאות כללית והמרכז הרפואי כרמל מפעילים פרויקט ייחודי בהובלתו של מג"ר פארס אבו ליל, רוקח קליני משולב בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ובכרמל.

אי ספיקת לב היא מחלה חשוכת מרפא. לרוב, חולי אי ספיקת לב הם חולים עם תחלואה מורכבת בשילוב מחלות נוספות כגון סכרת, פרפור פרוזדורי, אי ספיקת כליות, השמנה ודום נשימתי בשינה. על כן נדרש טיפול מיטבי לחולה והתייחסות לכל המחלות.

 

 

טיפול תרופתי מיטבי מאט את התקדמות המחלה, שומר על דרגה תפקודית טובה לחולים ומהווה פקטור חשוב למניעת אשפוזים, פניות חוזרים והתקדמות המחלה. "כל אשפוז גורם לירידה בתפקוד היומיומי, מהווה מעמסה על החולה עצמו והמשפחה" מסביר פארס, "כאשר חולה אי ספיקת לב מגיע לאשפוז בכרמל, הוא עובר הערכה תרופתית על ידי הכוללת התאמות תרופתיות, בזמן האשפוז. לאחר השחרור מבית החולים אני ממשיך לעקוב אחריו במרפאה שלו בקרבת מקום מגוריו ומוודא כי הוא מיישם את ההמלצות הטיפוליות, לאחר שרופא המטפל אישר אותן. אני מדריך אותו ומוודא כי הטיפול התרופתי תואם את מצבו הרפואי".

והתוצאות מדברות בעד עצמן: ישנה ירידה של כ-30 אחוז בשיעור האשפוזים החוזרים של חולי אי ספיקת לב שהתאשפזו בכרמל בשנת 2023 בהשוואה למטופלים באותה תקופה שלא עברו התערבות על ידי רוקח קליני. פארס הציג את תוצאות הפרויקט בכנס ארגון הרוקחות בישראל השנתי שהתקיים בחודש מאי, וזכה לשבחים רבים על עבודתו החדשנית והמשמעותית.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. צער בת על אמא

    כל הכבוד! יוזמה ברוכה מאוד! אמא שלי סבלה מאוד מאי ספיקת לב ולא בטוח שהטיפול היה מירבי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר