אנשים עם מוגבלות נתקלים בקשיים רבים בהתמודדות עם מצבים יומיומיים. מסגרות הלימודים לתלמידי החינוך המיוחד מסתיימות בהגיעם לגיל 21, ולאחר מכן עליהם להשתלב בתחומי החיים השונים בכוחות עצמם. רגבים הוא בית ספר לתלמידים עם מוגבלות שכלית קלה בגילאים 21-13, ולומדים בו 133 תלמידים. אחד מהאתגרים המשמעותיים שהציב הצוות החינוכי של בית הספר הוא לבחון מהן המיומנויות הנדרשות לתלמידים כאשר הם יסיימו את לימודיהם ויצטרכו לנהל את חייהם כבוגרים עצמאיים.
לאחרונה נבנו בבית הספר מרחבי למידה ייחודיים שבהם יכולים התלמידים להתנסות בניהול חייהם באופן המדמה את תחומי החיים שבהם הם עתידים להתנסות כבוגרים. במסגרת זו נבנו מרחבים המדמים צפייה בהצגה, טיול במדרחוב, הזמנה מתוך תפריט במסעדה, עבודה במטבח ועוד.
במרחב הלמידה המדמה מדרחוב, למשל, הוצבו פודטראקים שבאמצעותם למדו התלמידים על תהליך הרכישה, על שיקולי עלויות ועל החשיבות בבחירה באוכל בריא מול ההיצע הקיים. באמצעות המתחם המדמה מסלול טיול נלמדו כללי בטיחות, גיבוש עמדות והחשיבות שביציאה אל הטבע.
ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק: "מרחבי ההתנסות שפותחו בבית הספר רגבים הם פורצי דרך. בזכות הסימולציות שנוצרות במרחבים אלה, הצעירים בעלי הצרכים המיוחדים מפתחים מיומנויות להשתלב באופן מיטבי בקהילה, ליהנות ממשאביה ולחוש ביטחון ביכולותיהם. קיימת חשיבות רבה לכך שהמרחבים פותחו דווקא בתוך בית הספר ולא מחוצה לו, מכיוון שעבור התלמידים זוהי סביבה מוכרת ובטוחה, אשר מסירה חששות להתמודד עם הלא נודע".
תגובות