-->
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

הרשות לקליטת עלייה ומיל"ב טוענות לביזוי פסק דין

בהמשך לפסק הדין שניתן בעתירות שהגישו הרשות לקליטת עלייה ומיל"ב נגד עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם, שלחו שתי העמותות מכתב התראה למנהלת אגף חשבות בעירייה רימה אגרס: "את מנסה להמשיך ולעכב כספים ודורשת שלא לקיים את פסק הדין, תוך ביזוי חמור שלו והמצאת תירוצים"

פורסם בתאריך: 18.1.24 08:59

הרשות לקליטת עלייה ומיל"ב שלחו אתמול (רביעי) מכתב התראה למנהלת אגף חשבות בעיריית חיפה רימה אגרס, בהמשך לפסק הדין שניתן בעתירות שהגישו העמותות נגד העירייה וראש העיר עינת קליש רותם.

כזכור, העמותות עתרו לבית המשפט המחוזי לאחר שלטענתם תקציבים שהגיעו להן משנת 2022 ו-2023 לא הועברו. בפסק הדין הורה נשיא בית המשפט המחוזי השופט רון שפירא לעירייה ולקליש רותם "לקיים את החלטת המועצה ולהעביר את מלוא הכספים שטרם הועברו לעותרים. כמו כן אני מורה על העברת יתרת התקציבים עבור שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 בהתאם לתקציב שאושר להם לשנת 2023, ככל שכספים אלו טרם הועברו. העברות אלו יתבצעו עד 31 בינואר, והמשיבות יגישו הודעה לבית המשפט עם ביצוען".

בית המשפט גם מתח ביקורת קשה על ראש העיר, ובפסק הדין נכתב כי "מדובר בתקיפה ישירה של החלטת ראש העיר לא למלא אחר החלטת המועצה, ולא בתקיפה מינהלית ב'תחפושת' שהוגשה במטרה לקבל כספים נוספים מהרשות. הבקשה בליבת העתירה היא לחייב ניהול תקין ויחסים מינהליים תקינים בין גורמי העירייה הרלוונטיים כדי שהעותרים יוכלו להמשיך לפעול באופן הראוי בשנים הבאות, מבלי לעבור מסכת משפטית בנוגע לכל תקציב שיאושר עבורם". נוסף על כך פסק השופט שפירא הוצאות משפט בסך של 60,000 שקל על העירייה ועל קליש רותם – 30,000 שקל לכל עותרת.

במכתב לאגרס, שנשלח באמצעות עו"ד יוני שליו-ריבה, נכתב: "כידוע לך, ב-11 בינואר ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי חיפה, שלא חסך ביקורת קשה ביחס להתנהלות החמורה מאוד של העירייה והעומדת בראשה. כפי שידוע לך היטב, את זו שהובלת את ההתנהלות החמורה כידה הארוכה של ראש העיר, זאת על אף החלטות ברורות של מועצת העיר וועדת הכספים. את מנעת את החתימה על פקודות התשלום ויצרת את השיקוץ של פקודות התשלום הכפולות בין התשלום שמעוניינת להעביר ראש העיר, בלית ברירה, לבין התשלום שהיא לא רוצה ולכן גם לא חותמת עליו. את פעלת להעביר את הרשות לקליטת עלייה ואת מיל"ב סדרת בדיקות אין סופיות, שכל מטרתן היא למרוח ולמרוח ולעולם לא לשלם את המגיע להן".

 

 

עוד כתב שליו-ריבה לאגרס כי "כרגע את בשלך ופועלת – בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי של העירייה – לא להעביר את התשלום או להעביר את חלקו בלבד. נדגיש כי ביחס למלחמת חרבות ברזל לא ניתנה שום החלטה בדבר שינוי ייעוד משאבי העירייה, וגם לא ניתנה שום החלטה לעניין הסבה מחודשת של משאבים. ככל שגם היתה ניתנת, הרי שזו היתה צריכה להוביל לתוספת תקציבית לתאגידים העירוניים, שעה שכפי שנמסר לעירייה, לדוגמה בעניין מיל"ב, חלק מתקציבה מושתת על הזמנת פעילויות – דבר שאינו מתבצע כעת בשל המלחמה. תפקידך ופועלך אמור להיות ענייני ולא לשרת אג'נדה פסולה של ראש העיר, שנעשית כנקמה בבעלי תפקיד שאינם חברים עוד בקואליציה".

שליו-ריבה סיכם וכתב כי "על אף פסק הדין, את פועלת ומנסה להמשיך ולעכב כספים ודורשת שלא לקיים את פסק הדין, תוך ביזוי חמור שלו, המצאת תירוצים והמשך פגיעה בתאגידים העירוניים. אנו מתריעים בפנייך – ככל שתמשיכי לפעול לביזוי החלטת בית המשפט ולמניעת הכספים או חלקם, בתירוצים נבובים כפי שהתנהלת עד כה, לא יהיה מנוס אלא מלפעול באופן ישיר נגדך, לרבות הגשת תביעה אזרחית באופן אישי ביחס לנזקים הקשים שעוללת ואת ממשיכה לעולל לתאגידים עירוניים, ואף להגיש בקשה נגדך בשל ביזוי פסק הדין. אנו קוראים לך לבחון לעומק את התנהלותך, להכות על חטא, לפנות לתאגידים העירוניים ולבקש את סליחתן על התנהלותך החמורה. עובדי ציבור לא אמורים להיות שלוחים של ראש העיר למילוי גחמותיו".

מעיריית חיפה עדיין לא נמסרה תגובה.

 

עו"ד יוני שליו-ריבה (צילום: יח"צ)

עו"ד יוני שליו-ריבה (צילום: יח"צ)

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. הפעם רק מי שמנוסה בניהול הספיקו 20 שנות הרס

    רק בורובסקי, חייבים נסיון בניהול.
    כל היתר עסקנים שכשלו והכשילו את העיר הזו.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר