התקדמות בבניית תחנת הרכבת הקלה בחיפה כחלק מפרויקט הרכבת הקלה נופית לנצרת: בימים אלו הושלמה יציקת מסעת הגשר, שעליו תתבסס הקמת תחנת הנוסעים העתידית והרציפים סמוך למרכזית המפרץ. הגשר, שנבנה על יציקה בשיטת dec on piles (dop), נמצא בתחילת התוואי של הרכבת הקלה.
הרכבת הקלה תשרת את תושבי הצפון ותיצור רצף תחבורתי בין יישובי המטרופולין הצפוני של ישראל על שלושת המוקדים שלו – גוש חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל-נצרת. היא תופעל באמצעות חשמל בטכנולוגיה ירוקה ומתקדמת, ותאפשר לראשונה בישראל נסיעה רצופה במקטעים עירוניים ובין עירוניים ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה.
תוואי הרכבת יתפרש לאורך של כ-41 ק"מ ויכלול 20 תחנות, מסופי תחבורה וחניונים. יותר מ-30 קרונות ינועו על המסילה במהירות מירבית של 100 קמ"ש ובתדירות של אחת לארבע-עשר דקות. הצפי הוא כי כ-100,000 נוסעים ישתמשו ברכבת הקלה מדי יום.
הרכבת תצא מחיפה לקרית אתא (כביש 781 החדש), ומשם תעבור לאורך כביש 79 ליד שפרעם, ריינה, משהד וביר אל-מכסור, תחצה את נוף הגליל ותסיים את נסיעתה בנצרת.
הפרויקט הוא של חברת חוצה ישראל, כאשר הקבלן המבצע הוא חברת מנרב ומנהלת המקטע היא חברת ח.פ.ת.
אנדריי מהנדס תנועה
מליארדים ייצאו על מחדל מוחלט. רכבת איטית של עשרות תחנות שאיש לא ייסע בה וכולם יעברו לרעב פרטי כי יבטלו אוטובוסים מהירים לליפה כדי להכריח אותם לעבור לנופית
זה מחדל הרכבל במהדורה חדשה רק לא 300 מליון ש' שירדו לטמיון אלא פה כבר 9 מליארד ש'
איש
פרוייקט מבורך עם פספוס ענקי בזה שנשאר בפרברים ולא מהווה התחלה של תשתית כלל עירונית שיוכל לדוגמא להחליף את המטרונית הבעייתית…
רעיונאי מרחף
התחנה נבנית על מי תהום גבוהים…
איפה השקעה בדברים אחרים מלבד תחבורה וכבישים??
שופכים כסף מליארדים על רכבת משם לשם ומפה לשם
בקריות 200 אלף תושבים אין מוזיאון אחד!!! אחד!!!! אין תרבות. אין אצטדיון. אין מרינה. אין רובע בילוי.
אנחנו חיים פה כמו זומבים לעבודה וחזרה כבר 100 שנה פרוורי פועלים שחורים שלא זכאים לכלום.
איפה מוזיאונים. איפה אולם קונצרט כמו היכל התרבות בתל אביב.
איפה אצטדיון כדורגל. איפה בריכה אולימפית. איפה בית חולים. איפה אוניברסיטה.
בקריות אין כלום.
כלום כלום כלום. בונים דירות ושכונות לזומבים.
דן
בריכה אולימפית הייתה פעם בקאנטרי גלי גיל,היום זה צרנוביל.
בית חולים עתיד לקום בק.אתא, צפי לשנת 2100