-->
ארוחות גורמה לניצולי השואה (צילום: יוסף הירש)
ארוחות גורמה לניצולי השואה (צילום: יוסף הירש)

ארוחות שף גורמה לראש השנה למען ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"

מיטב השפים בישראל הגיעו אתמול (רביעי) אל קריית החסד של עמותת יד עזר לחבר בחיפה והכינו ארוחות שף חגיגיות לכבוד ראש השנה לניצולי השואה דיירי "הבית החם"

פורסם בתאריך: 31.8.23 17:14

השף משה שגב, השף-קונדיטור דודו אוטמזגין, השף אסי פנחס ממלון ליאונרדו פלאזה חיפה, השף מיכאל אמסלם של עמותת "יד עזר לחבר" ועשרות מתנדבים מסיירת המתנדבים של עמותת יד עזר לחבר בחיפה בישלו אתמול (רביעי) ארוחות שף גורמה חגיגיות לניצולי השואה, דיירי הבית החם של ניצולי השואה של עמותת יד עזר לחבר המתגוררים בקריית החסד של העמותה בחיפה. ניצולי השואה לגילאי 80 ו-90 וגם יותר, ובהם גם כאלה שעברו את גיל ה-100. מבצע יום הבישולים הארוך, שזכה לשם "לזכור ולתרום בחג – חוגגים בכבוד" נערך במטבח חדר האוכל של העמותה. אושיית הרשת והדוגמנית נטלי דדון, שגרירת גואטמלה בישראל אווה אטצום ארבלו טריבוילייה דמוסקוסו, אלירן טל, דובר עיריית חיפה, שחקן העבר של מכבי חיפה ראובן עטר, שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה, מיה פישל, עו"ד רועי סבג ועוד – כולם בישלו, רקדו והתגייסו להתרים כמה שיותר תרומות למען ניצולי השואה. בסך הכל יכינו השפים המובילים והמתנדבים יותר מ-20 אלף ארוחות לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטות יכולת.

ארוחות גורמה לניצולי השואה (צילום: יוסף הירש)

ארוחות גורמה לניצולי השואה (צילום: יוסף הירש)

יוזמי והוגי הרעיון הם הפרסומאית יערית שושן ומייסד ומנכ"ל עמותת יד עזר לחבר, שמעון סבג.

השף שגב משה: "שמעתי על המיזם של יערית שושן ומיהרתי להצטרף אליו. ראש השנה הוא חג מיוחד ביותר. כולנו יושבים סביב שולחן החג עם בני משפחותינו, והעובדה שיש אנשים שאין להם מה לאכול בחג הזה הוא לא משהו שאני יכול לשמוע עליו ולעבור לסדר היום. לכן, ברגע שיערית ושמעון פנו אליי נרתמתי מיד. אני חלק קטן ממערכת גדולה של מאות מתנדבים, שעובדת קשה מאוד עם לוגיסטיקה עצומה ומורכבת למען מטרה מאוד חשובה. כולנו מאוחדים כדי לאפשר להמון משפחות לעבור את ראש השנה והחג בשמחה ולהרגיש שווים. הם שרדו את השואה ואנחנו חייבים לעשות הכל למענם".

 

 

שמעון סבג: "עמותת יד עזר לחבר רכשה מזון לאלפי מנות וארוחות. חשוב לי ביותר שדווקא ניצולי השואה, הקשישים ומשפחות מעוטות יכולת יזכו לארוחת גורמה של שף. גם להם זה מגיע. הם לא אוכלים במסעדות יוקרה כל השנה, ולכן, דווקא בראש השנה זה מגיע להם, במיוחד לאחר כל מה שעבר עליהם. מצווה גדולה היא לסייע לכל יהודי לשבת בשולחן החג בראש השנה. אני מקווה, כי הפרויקט 'לזכור לתרום בחג – חוגגים בכבוד' יאפשר למשפחות להסיר לפחות דאגה אחת מליבן, להתאחד בתוכן ולהרגיש חלק מעם ישראל. תודה לכל המתנדבים. עמותת יד עזר לחבר תעשה כל שביכולתה, על מנת שלא יישאר רעב אחד בראש השנה ובחגי תשרי. כך חרטתי על דגלה של העמותה מיום היווסדה לפני יותר משלושה עשורים. אבל לבד איננו יכולים, ולכן אנו פונים גם אליכם בפנייה נרגשת – כל תרומה חשובה ותעזור בענק. לתרומה לחצו כאן >>>

ארוחות גורמה לניצולי השואה (צילום: יוסף הירש)

ארוחות גורמה לניצולי השואה (צילום: יוסף הירש)

בתום יום הבישולים ולאחר ארוחת הצהריים עם ניצולי השואה של העמותה, העניק סבג תעודות הוקרה לכל השפים והמתנדבים שהשתתפו במבצע.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר