עיריית חיפה "מככבת" ברשימת הגופים ששיעור התלונות המוצדקות עליהם היה גדול מהשיעור הכללי של התלונות המוצדקות בשנת 2021. כך עולה מהדוח השנתי שמפרסם היום (שלישי) מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן. על פי הדוח שיעור התלונות המוצדקות על עיריית חיפה עומד על 39.4 אחוז, בעוד השיעור הכללי של התלונות המוצדקות עומד על 34 אחוז.
אלה הגופים ששיעור התלונות המוצדקות עליהם היה גדול מהשיעור הכללי של התלונות המוצדקות: חברת הדואר (75.4 אחוז), משרד הביטחון (48.1 אחוז), משרד הכלכלה והתעשייה (47.2 אחוז – נתון זה הוא בגין המעבר של אגף משפחתונים ומעונות למשרד הכלכלה והתעשייה), עיריית ירושלים (43.6 אחוז), עיריית בני ברק (43.3 אחוז), משרד הפנים (42.6 אחוז), חברת החשמל לישראל (41.9 אחוז), עיריית חיפה (39.4 אחוז), רשות האוכלוסין וההגירה (38.2 אחוז).
עוד עולה מהדוח, כי בשנת 2021 התקבלו נגד עיריית חיפה 103 תלונות. 84.4 אחוז מהן היו בגין עיכובים וליקויים בטיפול בפניות; 2.9 אחוז בגין התנהגות עובדי ציבור; 6.8 אחוז בגין תפקוד מוקד השירות; 1 אחוז בגין הנפקת אישורים ותעודות, ו-4.9 אחוז על נושאים אחרים.
בדוח מצוין עוד, כי שיעור המתלוננים על עיריית חיפה, שהם בני 65 ומעלה, הוא פי שניים משיעורם באוכלוסייה, וכי 43 אחוז מהתלונות על עיריית חיפה עסקו בנושא השירות הציבורי.
מעיריית חיפה נמסר: "פרטי הדוח והנתונים המופיעים בו אינם מוכרים לעירייה, ואולם הנהלת העירייה רואה בכל דוח כלי ניהולי חשוב לשיפור וייעול השירות, ולכן תבקש לקבל את פרטיו במטרה ללמוד את הנתונים המופיעים בו ומשמעותם".
תגובות