קו הרכבת חיפה-תל אביב לא יחזור לפעילות בלילות עד שנת 2023. כך מסר מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) בדרום הארץ. הסיבה: עבודות חשמול הקו המתבצעות כרגע באזור כפר ויתקין.
מייקסנר לא התחייב על תאריך ספציפי לסיום העבודות בקו, אך הביע תקווה שעד סוף 2022 יגיע פרויקט החשמול עד תחנת בנימינה. לדברי המנכ"ל, העבודות על החשמול מתבצעות בלילות ובסופי שבוע, ולפיכך הקו מושבת מדי ערב מחצות ועד השעה 05:00 בבוקר.
יצוין, כי לפי לוח הזמנים שפורסם בדוח התקופתי של רכבת ישראל לשנת 2018 התחייבה הרכבת לסיים את עבודות החשמול בקו החוף עד דצמבר 2023. בנוסף, לפי החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות מיוני 2019, העבודות לחשמול הקו בתוך חיפה מיועדות לביצוע עד שנת 2040. ברקע ישנה גם התוכנית להכפיל את המסילות בקו משתיים כיום לארבע.
פרויקט החשמול צפוי להגדיל את מהירות הרכבות, לתגבר את תדירותן ולצמצם מפגעים סביבתיים לנוכח הפחתת זיהום אוויר ומטרדי רעש הנובעים מהפעלת הרכבות. הפרויקט מתבסס על תוכניתה של רכבת ישראל לחשמול עילי של מערך המסילות הארצי (תת"ל 18) שאושרה לפני כחמש שנים. במסגרת התוכנית יותאמו להפעלת רכבות בחשמל, במקום בדיזל, 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים בארץ, ובהם מסילת החוף הקיימת בחיפה.
אתמול (שני) פרסם "כלבו – חיפה והקריות", כי בסוף השבוע הקרוב ובסוף השבוע הבא, רכבות מהצפון ומהעמק לא יעצרו בתחנות חיפה בשל עבודות פיתוח ושדרוג מערכת האיתות באזור חיפה.
עליזה
אלוהים אדירים אפילו במדינות עולם שלישי זה לא היה קורה. אם יש עבודות תפעילו אוטובוסים ליליים למאות אלפי נוסעים שנתקעים בשדה התעופה ומשלמים כסף רב.