ברשות נחל הקישון מתריעים זה זמן רב, כי הימצאותו של מתחם מכולות השייך לחברת נמלי ישראל (חנ"י) מטרים ספורים ממי הנחל, עלול להביא לפגיעה במאמצי השיקום של הקישון ובסביבתו הטבעית. המתחם, המכונה "95 דונם", נמצא כבר זמן רב במוקד מאבק בין רשות נחל הקישון והגופים הסביבתיים לבין חנ"י, שדורשת להציבו בסמיכות לגדות הנחל המשתקם ולהרחיבו. שיאו של המאבק צפוי בעוד כשבועיים, אז הוא יגיע לפתחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, שתקבע האם בקשת חנ"י להציב את המחסנים הלוגיסטיים באופן קבוע בסמוך לנחל, מחייבת תסקיר השפעה על הסביבה. למאבק התגייסו שמונה ראשי רשויות מהאזור, 19 חברי מועצת העיר חיפה, קק"ל, רשות הטבע והגנים, איגוד ערים להגנת הסביבה וארגוני הסביבה, ששלחו מכתבי מחאה ודרישה לעריכת תסקיר השפעה על הסביבה לתוכנית של חנ"י. כמו כן דורשת רשות הנחל לעצור את האישור שניתן לתוכנית חנ"י להציב מכולות ומחסנים לוגיסטיים סמוך כל כך למלחת הקישון ולסביבת הנחל הרגישה.
ביום חמישי האחרון, במהלך סיור שגרתי של ממונה הפיקוח ברשות נחל הקישון, אלון בן מאיר, הוא נדהם לגלות שפך שמן שחור מעבר לגדר מתחם המכולות, מטרים ספורים ממי הנחל, ובסמוך אליו ערימות פסולת גדולות ומכלי שמן, שעל פי החשד הושלכו מתוך מתחם המכולות לעבר הנחל. תלונה בנושא הועברה למשטרה הירוקה ולאחראי הפסולת במחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה.
ברשות נחל הקישון שלחו מכתב זועם באמצעות היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אלי וילצ'יק, למנכ"ל חנ"י, יצחק בלומנטל, ובו נכתב שרשות הנחל רואה בחנ"י והעסקים השוכרים את השטח אחראים לזיהום, שגרם לפגיעה סביבתית. פעילות תעשייתית כזו בצמוד לאזורים בעלי רגישות אקולוגית גבוהה, נכתב במכתב, מועדת לפורענות, והשאלה איננה האם תתרחש שוב אלא מתי.
מנכ"לית רשות נחל הקישון, לדברי שרון נסים: "אנו פועלים באפס סובלנות כלפי המזהמים את סביבת הנחל ונדאג למצות את הדין עם האחראים לזיהום. לצערנו, זו הוכחה ניצחת מדוע אין לאשר את תוכניות חנ"י בסמיכות לסביבת הנחל הרגישה ולפארק הקיים והמתוכנן. אנו פונים ליו"ר הועדה המחוזית, איתמר בן דוד, לפעול באומץ ובאחריות ציבורית ולעצור לאלתר את התוכניות הפוגעניות לסביבה של חברת נמלי ישראל".
מחנ"י נמסר: "חברת נמלי ישראל פועלת על פי הדין, לרבות בפעילותה לקידום עורף נמלים חזק בישראל בכלל ובאזור חיפה בפרט, ולרבות על פי דיני הגנת הסביבה. חברת נמלי ישראל דורשת כי גם בעלי ההרשאה שלה בעורף הנמל יפעלו בהתאם לנדרש על פי הדין. למיטב ידיעת החברה, לאורך השנים לא נרשמו הפרות מצד בעלי ההרשאה של החברה לצערנו המקרה המדובר הינו מקרה נקודתי ומיד כשנודע עליו פעלה חנ"י באפן מיידי מול בעל ההרשאה על מנת שיטפל באירוע, מדובר בכמות קטנה מאוד והשטח נוקה מיד. המתקן המדובר מרוחק כ-100 מטר מגדות הנחל ופועל על פי כל האישורים הנדרשים, כולל הגנת הסביבה, תוך התחשבות במרחקי ביטחון מגדות הנחל. חברת נמלי ישראל פועלת למלא את תפקידה מתוך אחריות סביבתית וחברתית תוך דאגה לאינטרסים הציבוריים עליהם היא מופקדת לרבות העמדת מקורות תעסוקה לרווחתם של תושבי האזור. קשה להשתחרר מהרושם, כי כל העיסוק באירוע נקודתי זה לא נועד אלא כדי לנסות ולהשפיע באופן פופוליסטי על הדיון המקצועי שעתיד להתקיים בוועדה המחוזית. צר לנו כי רשות הנחל פועלת באופן עקבי, שאינו מחפש פתרונות למיקסום מכלול האינטרסים והצרכים השונים, שעל הפרק שעה שחברת נמלי ישראל השתתפה כבר במיליוני שקלים בשיקום הנחל".
רונן
מענין כמה הפקרות וזלזול במשאבי הטבע וחיים הפכו להפקרה בעיר הזאת והכל תוך ידיעה ןראיה ושקט נשמר דייייי לרשע ופשע בסוף כולם ישלמו את המחיר
חיפאי זועם
1. תגובת חנ״י הינה גיבוב מלים ועלבון לאינטליגנציה. החברה כותבת: ״למיטב ידיעתינו״ האם זה אומר, שאין לחברה פיקוח רצוף על בעלי ההרשאה?
2. יוטלו קנסות אישיים כבדים על מנכ״ל חנ״י ועל מנהל חברת ההרשאה.
3. עבריינים לכל דבר עד מתי❓❓❓❓❓❓